از «توسن» و «خدمات انفورماتیک» تا «اسنپ» و «دیجی کالا» در نمایشگاه کار

سیزدهمین نمایشگاه کار شریف از 21 تا 23 آبان ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف با حضور شرکت‌های مختلف و متقاضیان کار در حال برگزاری است.

نمایشگاه سه روزه کار، یکشنبه ۲۱ آبان ماه با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد. به گفته مسئولین، در این نمایشگاه بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی به فارغ‌­التحصیلان و کارجویان معرفی می­‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه کار شریف، فرصت دوباره‌ای را برای کارجویان فراهم کرده است تا از نزدیک با شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر کشور و موقعیت­‌های شغلی فعال در آنها آشنا شوند و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

این نمایشگاه که برای اولین بار در سال 1391 در دانشگاه شریف برگزار شد، از همان ابتدا توانست بستر خوبی را برای ملاقات حضوری کارآفرینان، کارفرمایان و کارجویان ایجاد کند و در تقویت برند کارفرمایی سازمان‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

در نمایشگاه کار امسال بیش از 30 کسب و کار بزرگ و کوچک مختلف حضور دارند. عصربانک گزارشی از این نمایشگاه تهیه کرده و با مدیران منابع انسانی و برند کارفرمایی بزرگترین شرکت‌های حاضر در این رویداد گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده است که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

ظرفیت بالای آموزشی توسن در توسن آکادمی

کوروش عباسی، مدیر ارشد برند شرکت توسن در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با عصر بانک با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی برای آگاه‌­سازی افراد علاقه­‌مند به حوزه‌های متفاوت توسعه فردی و شغلی بیان کرد: حضور شرکت‌های فعال و با تجربه در این نمایشگاه‌های تخصصی یک ضرورت بی چون و چرا است و توسن با پیام «دروازه‌ای برای کشف تازه‌هایی از تو» در سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف حضور دارد.

نمایشگاه کار

وی افزود: شرکت‌های موفق و باسابقه با حضور در چنین رویدادهایی، می­توانند دانش و تجربه خود را با علاقه­‌مندان به اشتراک بگذارند تا تبادل اطلاعاتی لازم صورت بگیرد.

عباسی ادامه داد: شرکت توسن با 24 سال سابقه کار در حوزه فن­اوری­‌های بانکی و مالی می‌تواند راهنمای خوبی برای افراد جویای کار و علاقه­‌مندان به توسعه فردی و شغلی باشد و بر این اساس منتورهای زبده و متخصص توسن، در این نمایشگاه به مشاوره با کارجویان برای انتخاب بهتر مسیر شغلی می‌پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت شرکت توسن تصریح کرد: شرکت توسن با دارا بودن بیش از 900 نفر سرمایه انسانی و وجود زیر مجموعه‌هایی مانند توسن آکادمی ظرفیت بالایی در زمینه آموزش خلاق برای کارجویان در سنین مختلف دارد.

عباسی با اشاره به اجرای تور مجازی از محیط کار شرکت توسن در این نمایشگاه افزود: ارزش‌های پیشنهادی همکاری در شرکت توسن در این نمایشگاه مبتنی بر رشد و توسعه فردی، کار در یک مجموعه باسابقه و تاثیرگذار در فضایی دوستانه و همدلانه است.

نمایشگاه کار

معرفی پلتفرم «چندین» در نمایشگاه کار

مدیر ارشد برند توسن خاطرنشان کرد: «چندین» یکی از پلتفرم­‌های جدید توسن است که با هدف نظرسنجی طراحی شده است و در این نمایشگاه از آن رونمایی شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با مشارکت در آن، دیدگاه‌های خود را درباره شرکت ایده‌آل برای کار با سایرین به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های خلاقانه و جذاب در معرفی برند توسن بیان کرد: در غرفه توسن، یک بازی معمایی (بازی­گونه‌سازی شده یا Gamification) ‎با عنوان «چالش‌های شگفت‌انگیز توسن» در نظر گرفته شده است که کارجویان را با حل یک معمای هفت مرحله‌ای، باEVP های توسن آشنا می­‌کند که در مجموع این بازی استقبال خوبی داشته و تجربه جالبی به نظر می‌آید.

تخصص‌های مورد نیاز توسن

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیروهای مورد نیاز شرکت افزود: تیم منابع انسانی توسن، تخصص­‌های متنوعی را در بخش­‌های متفاوت جذب می­‌کند و تخصص­‌هایی چون برنامه‌­نویسی، عملیات، پشتیبانی نرم­افزار، کارشناسی برنامه‌­ریزی، کنترل پروژه،HR  و… از فرصت­‌های شغلی است که شرکت توسن به آن نیاز دارد.

ضرورت راهنمایی کارجوها برای یافتن شغل مطلوب خود

در ادامه گردش عصربانک، صادق اشرفی، مدیر گروه کارفرمایی شرکت اسنپ گفت: دلیل حضور ما در نمایشگاه کار، آشنایی بیشتر با کارجوها و راهنمایی آن‌ها در مسیر شغلی است.

وی در خصوص مهم‌ترین عناوین شغلی که اسنپ به آن نیاز دارد گفت: مدیر تولید و توسعه‌دهنده از مهم‌ترین تخصص‌هایی است که اسنپ به دنبال آن است.

نمایشگاه کار

وی تصریح کرد: مهم‌ترین جذابیت اسنپ برای کارجوها می‌تواند فضای رشد موجود در این مجموعه باشد و به طور کلی هر کسی که با شمار بالایی از مشترکین سروکار داشته باشد جذابیت و فرصت یادگیری بالایی خواهد داشت.

حوزه‌های تخصصی مورد نیاز «تجارت الکترونیک پارسیان»

رضا کریمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات تجارت الکترونیک پارسیان نیز در بخش دیگری از این نمایشگاه با اشاره به دلایل حضور تجارت الکترونیک پارسیان گفت: نمایشگاه‌های کار از دو جهت برای ما دارای اهمیت‌ هستند؛ از طرفی ما نیاز به جذب نیروهای زبده و با استعداد در حوزه کاری خود داریم  و از طرفی نمایشگاه‌ها این فرصت را برای ما به وجود می‌آورند که با این نیروها از نزدیک و در یک فضای صمیمی‌ بیشتر آشنا شویم.

نمایشگاه کار

وی با اشاره به اینکه برندینگ و علم به این حوزه موضوعی با اهمیت است، افزود: مدل جذب نیرو در حال حاضر متفاوت شده است؛ به جای اینکه بنگاه‌ها از طریق سایت‌های کاریابی نیروهای خود را جذب کنند بهتر این است که کسب و کار خودش را به آن‌ها معرفی و توانمندی‌های خود و شرکت را عرضه کند.

کریمی تصریح کرد: در کاریابی سنتی شرکت­‌ها به عنوان کارفرما در جایگاه ناظر و بالایی قرار داشته و نیروها را رد یا انتخاب می‌کردند. اما در این دست نمایشگاه‌­ها، ماهیت فرایند کاریابی تغییر کرده و شرکت‌ها با مزایای خود باید بتوانند نیروهای کارآمد را مجاب به همکاری با خود کنند.

وی با اشاره به مهمترین عناوین شغلی که شرکت به آن نیاز دارد گفت: به سبب اهمیت حوزه زیر ساخت و نوع فعالیت شرکت در بخش پرداخت، قطعا ما به نیروهای فعال برنامه نویس و امنیت شبکه نیازمندیم.

گام بلند «همراه اول» در زمینه آموزش نیروی متخصص مورد نیاز

همچنین حمیدرضا حبیب‌الله، مدیر منابع انسانی و رئیس اداره جذب و استخدام شبکه همراه اول در این نمایشگاه به عصر بانک گفت: چند سالی است با توجه به وضعیت بازار کار و منابع انسانی، توجه شرکت همراه اول و شرکت‌های تابعه آن به جذب نیروهای متخصص بازار کار، به صورت مستقیم از دانشگاه بیشتر جلب شده است.در همین راستا ما آکادمی همراه اول را راه‌اندازی کردیم.

نمایشگاه کار

مدیرمنابع انسانی همراه اول ادامه داد: راه‌­اندازی این آکادمی با هدف پر کردن خلائی بود که در حوزه نیروی انسانی وجود داشت. این آکادمی با جذب و تربیت نیروهای نوجوان و جوان، نیروهای متخصص خود را پرورش داده و افراد متخصص مورد نیاز خود و جامعه را آموزش خواهد کرد.

وی با اشاره به بحران مهاجرت نیروی انسانی در کشور گفت: گروه همراه اول تصمیم گرفت با سرمایه‌گذاری روی نیروهای تازه کار آنها را سریعتر وارد بازار کار کند.

وی با اشاره به مهم ترین عناوین شغلی که همراه اول به آن نیاز دارد گفت: نیاز همراه اول به جذب نیروی انسانی جدید در حوزه فنی، بازاریابی، امنیت شبکه و حوزه آی تی است.

حبیب‌الله همچنین با اشاره به جذابیت همراه اول برای کارجوها گفت: اینکه ما بزرگترین اپراتور خاورمیانه هستیم خود به اندازه کافی برای کارجوها جذاب است و از طرفی همراه اول به مانند یک خانواده عمل می‌کند. ورود به این خانواده برای رشد همه جانبه فرد می‌تواند جذاب باشد.

پیوند بین شرکت‌ها با جوانان و دانشگاهیان مستعد نمایشگاه کار

امید زندی، جانشین مدیر سرمایه انسانی شرکت خدمات انفورماتیک نیز با اشاره به دلایل حضور این شرکت در نمایشگاه کار گفت: شرکت خدمات انفورماتیک یکی از بنیان‌گذاران این نمایشگاه است.

نمایشگاه کار

وی افزود: هدف از این نمایشگاه ایجاد پیوند شرکت‌ها با جوانان و دانشگاهیان مستعد است.

زندی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی ما به عنوان بزرگترین شرکت IT ایران و خاورمیانه، جذب استعدادهای ملی است.

وی ادامه داد:ما نه تنها در قبال دانشجویان و جوانان کشورمان مسئول هستیم بلکه به وجود آن‌ها نیز نیاز داریم.

جانشین مدیر سرمایه انسانی شرکت خدمات انفورماتیک تاکید کرد: از آنجایی که ما با چالش مهاجرت روبرو هستیم، ناگزیریم بدنه شرکت را با نیروهای کارآمد و مستعد حفظ کنیم.

زندی با اشاره به حرفه‌های مورد نیاز این شرکت گفت: ما نیازمند افرادی در حوزه برنامه‌­نویسی، مهندس نرم افزار، مهندس کامپیوتر هستیم.

وی افزود: شرکت خدمات انفورماتیک چند سالی است آکادمی خدمات انفورماتیک را راه‌اندازی کرده و نیروهای جوان دوره‌های چندماهه‌ آموزشی می بینند و جذب می­شوند.

کاری ارزشمند است که معنا دار باشد

محمد مهدی پیروزان، مدیر HR ایرانسل، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به دلایل حضور ایرانسل در این نمایشگاه گفت: شرکت‌های به دو دلیل در این دست نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ دلیل اول ارتقای برند کارفرمایی است و دلیل دوم یافتن کارجوهایی است که قصد دارند جذب شرکت‌های نیازمند آن‌ها شوند.

نمایشگاه کار

وی افزود: در حال حاضر مهمترین عناوین شغلی که ایرانسل به آن نیاز دارد در رسته شبکه، بازاریابی، تحلیل داده، IT  و مالی است.

وی تصریح کرد: چهار ارزش منجر به جذابیت شرکت ایرانسل برای کارجوها می‌شود. اول رشد هدفمند، دوم تیم‌سازی برای رشد و تقویت همگرایی، سوم رشد توام با اتفاقات مثبت و چهارم روشن بودن معنا و مفهوم حرفه مورد نظر است.

پیروزان خاطرنشان کرد: شعار امسال ایرانسل « کاری ارزشمند است که معنا دار باشد» است.

دوره کارآموزی سه ماهه با حقوق دیجی کالا

سهیل عظیمی، مدیر برند کارفرمایی و تجربه افراد دیجی کالا، در بخش دیگری از این نمایشگاه با اشاره به دلایل حضور خود در نمایشگاه کار گفت: دیجی کالا سومین دوره‌ای است که در نمایشگاه کار شریف شرکت می‌کند. این نمایشگاه به دلیل حضورش در خود دانشگاه شریف و اهمیت برند آن مفید است، چرا که ما را با قشر تازه نفس و دانشجو بیشتر آشنا خواهد کرد.

نمایشگاه کار

وی در خصوص دوره کارآموزی سه ماهه با حقوق دیجی کالا گفت: این دوره به اسم «هندآپ» بوده و هر کسی تمایل داشته باشد می تواند در آن شرکت کند.

وی با اشاره به مشاغل مورد نیاز دیجی کالا، گفت: این شرکت نیاز به افرادی با استعداد در حوزه مارکتینگ و بازاریابی، محصول و نرم افزار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.