ارتقای سواد مالی و بانکی کودکان با بانکیدو بانک ایران زمین

در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از محصول “بانکیدو” ایران زمین، به منظور ارتقای سواد مالی و بانکی کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

آرین آزادیان، مدیر نوآوری مرکز نوآوری بانک ایران زمین در خصوص رونمایی بانکیدو گفت: ما از اواخر سال گذشته بخش استارتاپ استودیو مرکز نوآوری ایران زمین را افتتاح کردیم. با گردهمایی متخصصین حوزه‌های مختلف در زمینه تکنولوژی و نوآوری و استعدادهای درخشان که در این حوزه اکوسیستم وجود داشتند توانستیم یک تیم بسیار مستعد و متحد را تشکیل دهیم.

بانکیدو بانک ایران زمین

اولین محصولی که رونمایی کردیم به نام “بانکیدو” برای ارتقای سواد مالی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها طراحی شده است تا در کنار آن ارائه خدمات مالی و بانکی به خانواده‌ها بالاخص به کودکان و نوجوانان را ارائه دهیم.

او تاکید کرد: مباحث آموزشی متنوعی در زمینه‌های مالی و بانکی برای کودکان فراهم آورده‌ایم. این موضوع با بازی سازی متنوع به منظور جذب بیشتر کودکان به این فضای آموزشی بر اساس نرم‌های بین‌المللی طراحی شده است. از جمله مفاهیم آموزشی، ویدئویی، داستان‌های صوتی و بازی‌سازی در اختیار بچه‌ها قرار داده می‌شود که آنها با استفاده از این موارد به ارتقای سواد مالی خودشان و در نهایت خانواده‌شان کمک می‌کنند.  به دنبال این هستیم که با این فرهنگ سازی در دراز مدت بتوانیم تاثیر مثبت و خوبی در رشد اقتصاد کشور نیز داشته باشیم.

وی افزود: در کنار این مسائل انواع خدمات مالی را به برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها آموزش می‌دهیم. حتی کودکان می‌توانند به صورت واقعی و عملی  همه آنها را تجربه کنند و خانواده‌ها می‌توانند مدیریت کاملی روی فعالیت‌های مالی فرزندشان داشته باشند.

آزادیان گفت: کارتی را در نظر گرفته‌ایم که به استقلال مالی فرزندان کمک کند و کودکان می‌توانند هر کدام کارت مخصوص به نام خودشان را داشته باشند و تمام خدمات بانکی را در دسترس داشته باشند. در کنار آن مفاهیم بانکی از جمله پس‌انداز به کودکان آموزش داده می‌شود تا آنها با پس‌انداز آشنا شوند و به اهداف مالی خود دست پیدا کنند و نحوه مدیریت مالی خود را یاد بگیرند. در نهایت خدماتی مانند وام را برای بچه‌ها در نظر گرفتیم که خانواده‌ها می‌توانند برای رسیدن به یک هدفی به فرزندشان وام دهند تا آنها با نحوه بازپرداخت اقساط آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.