پیشرفت‌های شبکه بانکی در حوزه خدمات الکترونیک

نشست تخصصی «انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی» با حضور مدیران عامل بانک های رفاه کارگران، ملی ایران و صادرات و عضو هیئت مدیره و هیئت عامل بانک های گردشگری و مسکن برگزار شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این همایش که در دومین روز از همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد، گفت: شبکه بانکی در مقایسه با گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه خدمات الکترونیک داشته است، اما برای رسیدن به حد مطلوب باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

اسماعیل للـه‌گانی با بیان این مطلب گفت: در فرایند خدمت رسانی به مشتریان، نهادها و سازمان های زیادی نقش دارند که انتظار می رود در این مسیر با شبکه بانکی همراهی مناسبی داشته باشند.

للـه‌گانی ادامه داد: برای استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و الکترونیکی، آموزش نقش مهمی دارد. شبکه بانکی، مشتریان و همه کسانی که در بستر بانکداری الکترونیک فعالیت می‌کنند، نیازمند آموزش هستند تا زمینه بهتر استفاده از این فناوری‌ها فراهم شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: علاوه بر بررسی مسائل بانکی در شرایط کنونی، توجه به پرداخت ها و تکنولوژی های پرداخت در دنیا نیز مهم است. استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های روز دنیا و تقویت مراکز آینده پژوهی نیز باید در این موضوع مدنظر قرار گیرند.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم دولت، جذب سرمایه گذاران خارجی است، یکی از مهم ترین الزامات تحقق این برنامه، خدمات مالی و پولی است که باید به سرمایه گذار خارجی ارائه داد، اما متاسفانه شبکه بانکی در ارائه این خدمات ضعیف و بستر لازم فراهم نشده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان تاکید کرد: آینده شبکه بانکی در گرو فناوری ارتباطی و خدمات الکترونیک است و نقش اصلی را نیروهای متخصص این حوزه برعهده دارند. مهاجرت نیروهای باتجربه و متخصص این حوزه ممکن است در آینده مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای آن فکری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.