رونمایی از اوراق مرابحه ارزی کشور

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفت: عرضه اولین اوراق مرابحه ارز کشور امروز رونمایی شد و هر سرمایه‌گذار می‌تواند حداقل هزار اوراق به ارزش هر ورق هزار یورو تهیه کند.

«علی سعیدی» در آیین رونمایی تامین مالی ارزی پروژه‌های اقتصادی و عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور اظهار داشت: تمرکز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز و طلا است و با توجه به اینکه اطلاعات دارایی‌های مالی (ارز و طلا) اقتصاددانان را تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه مورد توجه سیاستگذاران است.

وی بیان کرد: ماموریت مرکز، مرجعیت رسمی قیمت ارز و طلا، ایجاد بستر انجام معاملات کلان و خرد، ایجاد بستر تامین مالی ارزی نظام‌‍مند و مدیریت ریسک نرخ ارز است.

سعیدی گفت: ما موظف هستیم نیازهای واقعی ارز را فراهم کنیم و مسیر اقدامات متقلبانه را مسدود کنیم.

وی ادامه داد: مرکز از خدمات بانک مرکزی و بانک کارگشایی در حوزه ارز و طلا بهره مند می‌شود و امیدواریم نیازهای ارزی صنعت را برطرف کنیم. در آینده قراردادها را مدیریت ریسک می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز مبادله گفت: امسال ۵۹۲ میلیون دلار و ۱۹۲ میلیون یورو برای نیازهای کالای اساسی تامین کنیم.

سعیدی توضیح داد: اوراق مرابحه ارزی مبتنی بر یورو است و سودها و اصل مبلغ به صورت یورو بازپرداخت می‌شود و مصارف طبق برنامه‌ریزی خواهد بود و این اوراق التهابی در بازار ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: حداقل سهم برای ورود سرمایه گذار ۱۰۰۰ ورقه و ارزش هر اوراق یک هزار یورو است و مجموع آن صد میلیون یورو است در مرحله اول بانک ملت وظیفه پذیره نویسی را بر عهده دارد.

در ادامه مراسم، مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک‌ها با توجه به سیاست کنترل نقدینگی، به دنبال روش‌هایی جدید تامین مالی پروژه‌های اقتصادی است و نمونه آن اولین اوراق مرابحه ارزی است و در بخش اول ۱۰۰ میلیون یورو اوراق منتشر می‌شود.

به گفته دولت آبادی، بانک ملت به عنوان پذیره نویس، بازاریاب و دریافت کننده اوراق است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.