جزئیاتی از انتقال موسسه نور به بانک ملی

در راستاي راهبرد سياست‌هاي بانك مركزي و در مسير اصلاح نظام بانكي کشور، كليه سپرده‌ها، دارایی‌ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور از تاريخ یازدهم آذرماه ١٤٠٢ به بانك ملي ايران منتقل شد.

به گزارش« عصر بانک»، موسسه اعتباری نور با ۳۳ همت سپرده و حدود ۳ همت تسهیلات و نیز با ۲۴۸ شعبه و ۲ هزار پرسنل به بانک ملی ایران منتقل شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، سپرده‌گذاران و تمام ذینفعان این موسسه می‌توانند از تاریخ ادغام با مراجعه به شعب سابق موسسه اعتباری نور، ذیل مدیریت بانک ملی از تمام خدمات بانکی لازم استفاده کنند.

همچنین در مسیر اصلاح، سامانه‌های حاکمیتی از جمله ساتنا، پایا و خدمات بانکداری مجازی برای مشتریان مانند روال قبل فعال است و نیاز به مراجعه حضوری هیچ یک از مشتریان نیست.

البته این فرایند تا سه ماه آینده برقرار بوده و مشتریان این موسسه منحل شده قرار است شماره حساب بانک ملی دریافت کنند؛ کما اینکه در دوره گذار نیز سپرده گذاران، مشتری بانک ملی ایران محسوب می‌شوند.

آنطور که مسئولان بانک ملی می‌گویند، در فرایند ادغام موسسه نور با بانک ملی، تمامی تفاهمات فی مابین مشتری و مؤسسه‌ نور کمافی السابق پایدار بوده و بانک ملی متعهد به ایفای تعهدات این مؤسسه‌ است و هیچ چالشی برای مشتریان ایجاد نخواهد شد و به فرض اگر فردی تمایلی به سپرده‌گذاری در موسسه سابق یا بانک ملی نداشته باشد می‌تواند سپرده خود را دریافت کند.

بر اساس توافقاتی که میان موسسه نور و بانک ملی انجام شده و طبق شیوه نامه‌های مصوب مورد تأیید بانک مرکزی، در فرایند ادغام، نام شعب موسسه نور به بانک ملی تغییر کرده و  تمامی خدمات از جمله تسهیلات، امتیاز تسهیلات، برگشت اقساط، پرداخت اقساط و … در مؤسسه نور با هماهنگی بانک ملی انجام می‌شود.

همچنين از اين پس تمامی کارمندان موسسه نور در استخدام بانك ملي ايران خواهند بود و به این ترتیب بدون هیچ تعدیل نیرویی از این موسسه، کسری نیروی انسانی در بانک ملی نیز مرتفع خواهد شد؛ چراکه این نیروها عموماً جوان و دارای تجربه کاری میانگین ۱۲ سال هستند.

به گفته بانک مرکزی، این اقدام در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی کشور است و مشتریان در صورتی که با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند این موارد را از طریق سایت بانک مرکزی، بانک ملی ایران و نیز خود موسسه اعتباری سابق نور پیگیری کنند.

آنطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است؛ موسسه اعتباری ناتراز نور، 47 هزار میلیارد تومان اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی داشته و بر اساس احکام دادگاه از محل دارایی‌های سهامداران اصلی این مبالغ وصل می‌شود.

به گفته فرزین، برخی املاک و اموال موسسه نور‌ در دادگاه‌ها تعیین تکلیف‌ و به بانک ملی منتقل خواهد شد. همچنین مطالبات بانک مرکزی از سهامداران جزو دارایی‌هایی است که مربوط به این موسسه است و دادگاه در حال تعیین تکلیف است تا مطالبات بانک مرکزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سهامداران بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.