همه چیز درباره تسهیلات خرد «کارنو» و «کالانو» در باجت

محمد مهدی اسماعیلی، مدیرعامل سیمرغ تجارت از اعطای تسهیلات خرد در قالب دو طرح «کارنو» و «کالانو» به ترتیب برای مشتریان سازمانی و مشتریان شخصی بانک تجارت از طریق اپلیکیشن باجت خبر داد.

اسماعیلی در گفت‌وگو با «عصر بانک» با اشاره به راهکارهای جدید سیمرغ تجارت گفت: ارائه تسهیلات خرد بانک تجارت با نام «کارنو» اکنون برای کارکنان سازمان‌هایی که مشتری بانک تجارت هستند فعال شده و سازمان‌ها می‌توانند برای پرسنل خود این خدمت را فعال کنند.

تسهیلات خرد «کارنو»

اسماعیلی به مفهوم کلی طرح کارنو اشاره کرد و اظهار داشت: کارنو همان تسهیلات خرد کارکنان سازمان ها است که برای سازمان‌هایی که حقوق پرسنل خود را از طریق بانک تجارت پرداخت می‌کنند فعال شده و کارکنان این سازمان ها به واسطه معرفی سازمانی می‌توانند تسهیلات خرد از طریق باجت دریافت کنند.

او در ادامه با بیان اینکه ارائه تسهیلات خرد در ایران عموما به دو دسته تقسیم می‌شود، افزود: ارائه تسهیلات قرض الحسنه معمولا با درصد سود پایین و در قالب وام‌های تکلیفی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود و سایر وام‌ها نیز در قالب عقد مرابحه ارائه می‌شود.

ارائه وام ازدواج از طریق باجت

مدیرعامل سیمرغ تجارت تصریح کرد: یکی از خدمات شرکت سیمرغ تجارت ارائه تسهیلات خرد به صورت کاملا آنلاین است. در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز بیش از 60 درصد وام های ازدواج تهران در بانک تجارت از طریق اپلیکیشن باجت پرداخت شده و از ابتدای مرداد ماه امسال تا به امروز حدود 20 درصد وام‌های خرد در شهرستان‌ها از طریق باجت اعطا شده است .

«کالانو» طرح خرید اعتباری باجت برای مشتریان شخصی

اسماعیلی در ادامه از عملیاتی شدن تسهیلات مرابحه شخصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : مشتریان شخصی به زودی می‌توانند با سپرده گذاری در بانک تجارت، تسهیلات خرد با نرخ ۲۳ درصد از طریق باجت دریافت کنند.

او همچنین با اشاره به محصول جدید بانک تجارت گفت: محصول جدید ما با عنوان «کالانو» عرضه شده است که برای مشتریان شخصی در حال عملیاتی شدن است؛ در واقع «کالانو» تسهیلاتی است که برای مشتریان بانک تجارت در لحظه خرید به میزان نیاز فرد به ایشان اختصاص می‌یابد.

اسماعیلی افزود: بانک تجارت برای اعطای وام «کالانو» با تولید کنندگان بزرگ کشور مثل گروه انتخاب (شامل برندهای اسنوا، دوو، انتخاب من و بست)، گروه پاکشوما و کویر موتور قرارداد همکاری امضا کرده است.

مدیرعامل سیمرغ تجارت با بیان اینکه درصدد اتصال سایر تولیدکنندگان و بازیگران بزرگ به زنجیره اعطای تسهیلات خرد در قالب «کالانو» هستیم، افزود: این همکاری‌ها با سایر تولیدکنندگان ایرانی نیز در حال توسعه است و مذاکراتی با چند مجموعه بزرگ دیگر در حال انجام است.

او به تشریح روند اعطای تسهیلات «کالانو» پرداخت و گفت: در این شبکه، مشتری تسهیلات خرید کالا را در قالب ۲۴ قسط پرداخت خواهد کرد؛ اما تسویه خرید کالا با فروشنده در مدت ۱۲ ماه اتفاق می‌افتد؛ به این شکل که در پرداخت هر قسط به فروشنده کالا، نیمی از آن توسط مشتری و نیمی را بانک به جای مشتری پرداخت خواهد کرد و در مدت ۱۲ ماه بعد باز پرداخت تسهیلات بانک توسط مشتری انجام خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد : در واقع در قالب تسهیلات تدریجی «کالانو» در ۱۲ ماه با تولید کننده تسویه انجام خواهد شد ولی مشتری اقساط خرید خود را در 24 قسط پرداخت می نماید.

تسهیلات خرد «کارنو» و «کالانو»

این خدمات در باجت به مشتریان ارائه خواهد شد به طوری که مشتری با مراجعه به اپلیکیشن باجت می‌تواند خرید از هر فروشنده/تولیدکننده را انتخاب کرده و میزان وام‌ مورد نیاز خود را بر اساس شرایط اعتباری خویش دریافت نماید.

به گفته مدیرعامل سیمرغ تجارت در حال حاضر میزان تسهیلات اعتباری گروه انتخاب و پاکشوما تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و میزان اعتبار برای کویر موتور تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین تمامی مراحل امضای قرارداد، صدور ضمانت و سفته و … در باجت انجام می‌شود و بعد از گذراندن این مراحل طرح خرید اعتباری در فروشگاه های این سه گروه برای مشتری فعال خواهد شد.

او در انتها تاکید کرد: مراحل تسویه، یک ماه بعد از خرید فعال می‌شود و زیر ساخت باجت ۵۰ درصد آن را از حساب معرفی شده مشتری کسر می‌کند و ۵۰ درصد دیگر در قالب تسهیلات قسط فروشنده در هر ماه پرداخت می‌شود و طی ۱۲ ماه این حساب با فروشنده تصفیه می شود و مشتری طی ۲۴ ماه اقساط خود را پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه تضامین طرح «کالانو» میان مشتری و بانک سفته و ضمانت‌نامه است و بانک، تضمین کننده میان تولید کننده و مشتری است، ادامه داد: اجرای طرح خرید اعتباری «کالانو» به تازگی آغاز شده و در همین مدت مورد استقبال هم قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.