سقف مالیات کارتخوان‌ها مشخص شد

اصناف و اشخاص حقیقی که مبلغ فروش آنها در سال از ۱۸ میلیاردتومان بالاتر است، مکلف به ارسال اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی از طریق پایانه های فروش هستند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی در گفت و گو با صداوسیما گفت : طبق قانون ،مودیانی که تا اول دی به سامانه امور مالیاتی متصل نشده و صورتحساب های الکترونیک را ارسال نکرده باشند، به اندازه ۱۰ درصد کل فروش خارج از سامانه ،جریمه می‌شوند.

موحدی افزود: کسانی که در سال ۱۴۰۲ اصناف، اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ میزان فروش شان بالاتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد مکلف به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق پایانه‌های فروشگاهی هستند.

به گفته وی افرادی که در سال ۱۴۰۲ (مجموع سال ۱۴۰۲ )۱۸ میلیارد تومان به بالا فروش در یک سال دارند باید بیایند به سامانه مودیان.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: هر وقت این ۱۸ میلیارد تومان فروش شان برای سازمان امور مالیاتی مسجل شد و محرز شود که این ۱۸ میلیارد فروش را گذرانده اند طبیعتا از طریق سامانه امور مالیاتی مورد شناسایی قرار می‌گیرند .

او فزود: اصناف و اشخاص مکلفند چنانچه اگر تا همین الان ۱۸ میلیارد را رد کردند باید از اول دی ماه ۱۴۰۲ بیایند و ارسال صورتحساب داشته باشند،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.