نظر دبیرکل بانک مرکزی درباره خدمات کاشف به نظام بانکی

دبیر کل بانک مرکزی با حضور در شرکت کاشف از نزدیک در جریان اقدامات، برنامه‌ها و امکانات این شرکت در راستای حفظ و ارتقای امنیت بسترهای بانکی و پرداختی کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کاشف، محمد طالبی در این بازدید که با همراهی امین مهاجر، مدیر ارشد امنیت بانک مرکزی و علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک صورت گرفت، اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای متخصص کاشف را در ارتقای سطح امنیت حوزه بانکی بسیار مؤثر دانست و گفت: کشور ما از نظر زیرساخت‌های بانکداری و پرداخت الکترونیکی خوشبختانه در منطقه و حتی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در جایگاه قابل تأملی برخوردار است و با وجود همه محدودیت‌های موجود، فاصله چندانی با استانداردهای بین‌المللی ندارد.

وی افزود: ایجاد حس امنیت به طور قطع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اکنون در میان مردم ما نسبت به ابزارها و روش‌های الکترونیکی در حوزه بانکی وجود دارد و باید با تمام توان از آن صیانت کرد.

طالبی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در گروه ملی انفورماتیک و به‌ویژه شرکت کاشف که بر حوزه امنیت تمرکز دارد نقش بی‌بدیل این گروه را در تحقق اهداف بانک مرکزی مورد تاکید قرار داده و ضمن تصریح بر نقش کلیدی کاشف در حوزه امنیت بانکداری، بر ضرورت تقویت این شرکت در همه ابعاد تاکید کرد.

طالبی با بیان اینکه کاشف کار سخت و چند جانبه‌ای را در صیانت از شبکه بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور، بر دوش دارد گفت: بخش‌هایی مانند نظارت‌های دوره‌ای، تست‌های ارزیابی و انطباق‌سنجی، بسیار مهم‌اند و قادرند همانند سد و دژ محکمی در مقابله با تهدبدات و رخدادهای امنیتی در نظام پولی کشور باشند.

خدمات کاشف به نظام بانکی

ماهیار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشنودی از حضور دبیر کل محترم بانک مرکزی در شرکت‌های گروه ملی انفورماتیک، راهبرد این گروه را توسعه و تحقق کامل برنامه های بانک مرکزی در حوزه فناوری های نوین عنوان کرد و افزود: گروه ملی انفورماتیک به عنوان هلدینگ پیشگام در بانکداری و پرداخت الکترونیکی پاسخگوی تمام برنامه ها و نیازمندی‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور است و هر یک از شرکت‌های این گروه در یکی از بخش‌های این اکوسیستم نقشی سرآمد و بی‌بدیل دارند.

وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک تمام سرویس‌های گروه ملی انفورماتیک در حوزه امنینت بانکداری در کاشف متمرکز خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی آکادمی امنیت در کاشف ذیل گروه ملی انفورماتیک، شاهد اقدامات و دستاوردهای بزرگی در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این بخش خواهیم بود.

قرایی، مدیرعامل کاشف نیز در این بازدید ضمن تشریح فرایندهای عملیاتی، دبیرکل بانک مرکزی را از نزدیک در جریان زیرساخت‌های فنی و اقدامات اجرایی این شرکت قرار داد و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر کاشف مهمترین برنامه‌های آتی این شرکت را تمرکز بر توسعه و ارتقای کیفیت سرویس‌ها و سامانه های امنیتی، استقرار چارچوب کنترلی امنیتی در بانک‌ها، توسعه رادار و همچنین مبارزه با تقلب و تخلف در شبکه بانکی کشور عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.