هکرها امسال چقدر ارز دیجیتال به جیب زدند؟

مجرمان سایبری سال ۲۰۲۳ را با سرقت ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال به‌پایان رساندند.

براساس برآوردهای شرکت‌های امنیتی De.FI و TRM Labs، مجرمان سایبری باردیگر سالی پرسود را در ۲۰۲۳ سپری کردند و تقریباً ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به تاراج بردند. با وجود چشمگیربودن، این مقدار درمقایسه‌با ۳٫۸ میلیارد دلار سرقت‌شده در سال ۲۰۲۲، کاهشی زیاد را نشان می‌دهد.

در سالی که گذشت، ده‌ها پلتفرم ارز دیجیتال و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، قربانی هکرها شدند. بزرگ‌ترین سرقت مربوط به پلتفرم Mixin Network بود که در آن مجرمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار به‌دست آوردند.

دیگر هدف‌های سودآور هکرها پلتفرم‌های Euler Finance ،‌Multichain ،‌BonqDAO ،‌Poloniex و Atomic Wallet بودند که هریک بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار را از دست دادند.

کاهش مبلغ کلی سرقت‌شده‌ی هکرها درمقایسه‌با سال گذشته‌ی میلادی، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی پیشرفت ملاحضات امنیتی فعالان عرصه‌ی ارز دیجیتال باشد؛ بااین‌حال، De.FI هشدار داد که هنوز هم آسیب‌های زیادی در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز باقی مانده است.

احتمالاً در سال‌های پیش‌ رو نیز ماهیت غیرمتمرکز و اغلب شبه‌ناشناس ارزهای دیجیتال، به جذب مجرمان مستقل و حتی وابسته به برخی دولت‌ها ادامه دهد. به‌عنوان نمونه‌، گروه لازاروس که تحت حمایت کره‌شمالی است، سال ۲۰۲۲ مبلغ خیره‌کننده‌ی ۱٫۷ میلیارد دلار را به‌سرقت برد.

منبع: زومیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.