رکورد بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بازار سرمایه

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت، افزایش 357 هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک بزرگ بورسی، به تایید سهامداران رسید تا بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته و از لحاظ مبلغ به نام بانک ملت ثبت شود.

در این مجمع که با حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران و به ریاست مسعود نصر اصفهانی، رییس هیات مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سهامداران با افزایش ۱۰۱ درصدی سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته موافقت کردند.

این مرحله از افزایش سرمایه در بانک ملت بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران و به میزان ۳۵۷ هزار میلیارد ریال صورت گرفت تا در قالب سهام جایزه به سهامداران این بانک تعلق بگیرد.

با این افزایش سرمایه، علاوه بر استفاده از مزایای معافیت‌های مالیاتی، جایگاه نخست این بانک در بازار سرمایه به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تثبیت شد و سرمایه آن از ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

این گزارش می‌افزاید، سهام بانک ملت از ابتدای امسال تا ۴ دی ماه با ۴۵.۲۲ درصد بازدهی در صدر بازدهی سهام بانک‌های بورسی است.

در این جلسه، سید کاظم چاوشی، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک ملت به صورت حضوری و برخط به سوالات سهامداران در مورد عملکرد مالی این بانک پاسخ گفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.