سال ۲۰۲۳ به کام هکرهای رمز ارز نشد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از زمان شکل‌گیری رمز ارزها، هکرها هر سال ارزهای دیجیتال بیشتری را نسبت به سال گذشته سرقت کرده‌اند اما سال ۲۰۲۳ از این قاعده مستثنی بود.

داده‌های ارائه شده در پلتفرم REKT که تمام هک‌ها و سرقت‌های مربوط به رمزارزهای مختلف را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، هکرها در مجموع ۱.۸۳ میلیارد دلار سرقت کردند.

به گزارش تِک کرانچ، دی فای در مقاله خود نوشت: این میزان رمزارز اگرچه مربوط به وقایع مختلف بوده است، اما آسیب‌پذیری‌ها و چالش‌های پایدار در اکوسیستم  غیرمتمرکز را منعکس می‌کند. سال ۲۰۲۳، گواهی بر آسیب‌پذیری‌های مداوم و گام‌های برداشته ‌شده در رسیدگی به آنها بود، هر چند که در سال ۲۰۲۳ علاقه به این فضا به دلیل بازار نزولی ادامه‌دار در نیمه اول سال نسبتا ضعیف شد.

بزرگترین حادثه در Multichain اتفاق افتاد و بیش از ۲۳۰ میلیون دلار در اوایل ژوئیه در این پل از دست رفت. سایر موارد قابل توجه شامل سرقت ۱۹۶ میلیون دلار از Euler Financ  و ۱۴۲ میلیون دلار از میکسین نت ورکس و ۱۲۲ میلیون دلار از پولونیکس هستند.

در حالی که تقریبا دو میلیارد دلار پول زیادی است، این اولین بار است که هکرها در مقایسه با سال قبل، پول کمتر سرقت می‌کنند. طبق آمار شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ و ۳.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به سرقت رفته است. ردپای گروه لازاروس کره شمالی در بیشتر پول نقد به سرقت رفته در این وقایع دیده شده است. گفته می شود این گروه هکری با پول مسروقه، به تامین مالی برنامه هسته‌ای این کشور کمک می‌کند.

طبق بررسی REKT، تا اواسط سال ۲۰۱۱، مجموعا بیش از ۷۷ میلیارد دلار در هک‌ها و رخنه های رمزنگاری به سرقت رفته و در عین حال، ۶.۶ میلیارد دلار توسط مجریان قانون و سایر سازمانها برگردانده شده است.

بر اساس گزارش تِک رادار، در حالی که شبکه‌های بزرگ‌ترین زنجیره‌ها مانند بیت‌کوین و اتریوم، امن باقی مانده اند، بیشتر هک‌ها در زیرساخت‌های پیرامون اتفاق می‌افتد و پروتکل‌های وام دهی، پل‌ها و موارد مشابه، ضعیف‌ترین حلقه این صنعت باقی مانده اند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.