به پرداخت ملت دارای بیشترین تعداد ترمینال تراکنش‌دار آذر ماه

در گزارش اقتصادی شماره 102 شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) که مربوط به آذر‌ماه سال 1402 است باز هم به پرداخت ملت در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر را کسب کرده است.

 در این گزارش که به منظور اطلاع رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور و با هدف کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک در عرصه‌های تصمیم گیری و اجرایی منتشر می‌شود، شرکت به پرداخت ملت مثل ماه‌های قبل در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر را بین رقبا کسب کرده است.

در گزارش آذر ماه شاپرک، مانند ماه‌های قبل در شاخص سهم مبلغی، شرکت “به پرداخت ملت” با اختصاص سهم 20.64  درصدی از مبلغ تراکنش‌ها،  بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

در این ماه همچنان شرکت “به پرداخت ملت ” با پوشش 18.54  درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. همچنین این شرکت در آذر ماه از مبالغ ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز به ترتیب با پوشش 29.49 و 44.86 درصدی دارای بالاترین سهم می‌باشد.

در آذر ماه شرکت “به پرداخت ملت” با پوشش 20.74  درصد از بازار تراکنش‌های خرید، بالاترین دارنده سهم مبلغی تراکنش‌های مذکور محسوب میگردد.

در سهم ابزار پذیرش موبایلی شرکت “به پرداخت ملت” با افزایش 2.42 درصدی دارای بیشترین اختلاف نسبت به ماه گذشته است.

همچنین در آذر ماه شرکت  “به پرداخت ملت”، به رقمی بالاتر از یک در شاخص اثربخشی دست یافت. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی مبلغ به این معناست که جذب مجموع مبلغ تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان ها بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل کارتخوان‌های کشور بوده است. به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان های فروشگاهی این شرکتها به گونه ای بوده که در جذب بیشتر مبلغ تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکتها موفقتر عمل نموده است.

در این ماه همچنین تنها 7.78 درصد از کل کارتخوان های فعال سیستمی شرکت “به پرداخت ملت” را کارتخوان‌های کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی آن شامل می‌شوند.

علاوه بر این شرکت “به پرداخت ملت” در آذر ماه دارای بیشترین تعداد ترمینال تراکنش دار به ترمینال فعال بوده است و در بررسی نسبت کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار نیز این شرکت در صدر جدول قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.