دلایل تداوم رشد پرداخت الکترونیک سپهر
به بهانه رشد دو پلهای سپهر در طول ماههای اخیر آرش فروزان طی مصاحبهای از داستان رشد برپایه همت اینگونه گفت: برنامه رشد سهم بازار پرداخت الکتروینک سپهر در طول 10 ماه اخیر بسیار دقیق و با حداکثر حساسیت حول محور دو هدف بازارداری و بازاریابی با محوریت تعامل بسیار منظم و دقیق دو معاونت کسب و کار و عملیات در یک راستا با نهایت تلاش برای رضایت مشتریان از سطح سرویس حوزه فناوری اطلاعات و مرتفع نمودن نیازهای آنها متناسب با بازار که ذیل بازاریابی از مسیر شرکای تجاری پرداختی و مشتریان کلان و همچنین بازاریابی از طریق شبکه بازاریابی سپهر بود محقق شد، برای سپهر جوان که توانست ناوگان و زیرساخت خود را احیا نماید، اهمیت نوع بازار و توجه به اصناف، سهمگیری منطقی در بازار نرمافزارهای کاربردی شبکه پرداخت و شبکه غیر مالکیتی که هزینه توسعه را کاهش میداد و در نهایت توجه ویژه به حوزه پرداخت CNP که سپهر را متفاوت در عرصه بازاریابی نمایان مینمود، اجرا شد.
اگر بخواهیم علل رشد مداوم هر ماه سپهر در شاخصهایی همچون: توسعه سهم از پایانههای کارتخوان، سهم از مبلغ کل، سهم از مبلغ اینترنتی را بررسی نماییم صرفا به دو استراتژی میتوان اکتفا نمود، اولین موضوع توجه به مشتریان در قالب شرکای تجاری که به جرات میتوان گفت سپهر امروز یکی از بهترین شرکای تجاری در صنعت میتواند باشد و دومی جملهای است که تمامی مراودات بازاریابی سپهر حول محور آن میباشد ” مشتری را برای سالهای آتی بازاریابی کنید ”
یکی از دغدغههای همیشگی مدیرعامل محترم در تمام کمیتههای کسب و کار، اجرای بینقص پروژههای زیرساختی، بازاریابی و توسعه محصول بود و اهمیتی که ایشان به موضوع سوددهی پروژهها برای توسعه سالهای آتی سپهر قائل بود، میتواند آینده سپهر را هموارتر نماید.
به نظرم مسیری که سپهر در 10 ماه اخیر گذراند نه تنها از دید زمانی در نوع خود بی نظیر بود بلکه در کیفیت بازاریابی و تغییر نگرش در بازارداری که امروز میتوان به آن به عنوان یک ارزش بنیادی در تیم کسب و کار و عملیات سپهر اشاره نمود، اشاره کرد.
منظور از کیفیت یعنی بهبود سرانه متناسب با سوددهی پروژه و البته کاهش هزینه های نگاهداشت در نوع سهمگیری از بازار صنعت پرداخت است، البته یکی از مهمترین مواردی که در روزهای آتی به دنبال توسعه و البته موفقیت در سهم بازارمطلوب آن که در شان سپهر و بانک معظم صادرات میباشد موضوع پاسینو و باشگاه کسب و کار پاس تو میباشد که در نوع خود نیز از لحاظ سرویس، تجربه کاربری و همه جانبه بودن رفع نیازهای بازار، پذیرنده و دارندگان کارت متفاوت است.
شاید مهمترین دلیل موفقیت سپهر در توسعه متوازن ابزارهای مختلف توجه به تجربه های قبلی که آن هم نشات گرفته از جذب منابع انسانی کارآمد بوده است، می باشد و البته ما به بازاریابی به چشم صرفا سهمگیری نگاه نکردهایم و برایمان ماندگاری این سهم و چسبندگی سرویس به نیاز پذیرنده چه ازلحاظ فنی و چه پشتیبانی بوده است، یکی از مواردی که به تکرار و آن هم در دید مطلوب از شرکای تجاری و پذیرندگان B نسبت به سپهر رصد میشود، نوع تعامل در توسعه کسب و کار فیمابین و نگاه بلند مدت به پروژهها بوده است.
بیش از 40 صنف امروز از نرم افزارهای کاربردی سپهر روی پایانههای خود بهرهمند هستند و در حوزه درگاه اینترنتی نیز علاوه بر شرکایی همچون پرداخت یاریها ، بلکه مشتریان در صنایع مختلف با حساسیتهای سطح سرویس، در پرتفوی سپهر قراردارند و اعتماد روز افزون شرکای تجاری سپهر به سطح سرویس و پشتیبانی یکی از ارکان مهم رشد پایدار آن میباشد.
بلاشک مسیر توسعه سپهر بسیار هموارتر شده و امید است تا پایان سال مالی 1403 در زیرسایه پروردگار بتوانیم رشد پلههای آتی در سهم بازار را محقق نماییم و فکر میکنم در پایان فصل زمستان نیز حاصل یک سال تلاش در سال مالی 1402 خود را بیشتر نمایان کند.