راهکار جامع بانکی داتین در بانک کارآفرین به بهره‌برداری رسید

مهاجرت بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین به‌صورت یک‌باره و با انجام مهاجرت توامان داده‌های حوزه‌های منابع، مصارف و ارزی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی ماه و در کمتر از یک‌سال انجام شد.

بانک کارآفرین یکی از بهترین بانک‌ها از منظر استانداردهای بانکی است که تاکنون بر مشتریان شرکتی تمرکز داشته است. این بانک در برنامه‌ریزی جدید خود افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریان فعلی و گسترش دامنه مشتریانش به مشتریان خرد را در دستور کار قرار داده است. بنابراین برای رسیدن به این هدف، ارتقای سامانه‌های بانکی خود را به‌منظور یکپارچگی هرچه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها مد نظر داشت.

بانک کارآفرین در این مسیر، داتین را که تجربه چندین مهاجرت سامانه‌های بانکی را داشت، برای انجام این کار مهم انتخاب کرد. درنهایت، این بانک طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ به راهکار جامع بانکی داتین مهاجرت داده شد. اراده و انسجام بانک کارآفرین رکن مهمی در به‌سرانجام‌رسیدن این مهاجرت در کمتر از یک‌سال بود.

حمیدرضا آموزگار، عضو هیئت‌مدیره و معاون توسعه محصول داتین در این خصوص بیان داشت: «این پروژه از حیث مهاجرت تمامی داده‌ها و خدمات بانک در حوزه‌های منابع، مصارف، کارت و ارزی به راهکار جامع بانکی داتین در مدت زمان کوتاه ۱۰ ماهه، رکورد جدیدی برای شرکت داتین محسوب می‌شود. علاوه‌بر آن، داتین در این پروژه مجموعه وسیعی از سرویس‌های زیرساختی بانکی را در قالب API ارائه کرد که می‌توان آن را نمونه جدیدی از فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات نوین بانکی برای شکل‌گیری نئوبانک کارآفرین دانست.»

این پروژه از ابتدای سال جاری به‌صورت فشرده آغاز شد و پس از طی مراحل تحلیل شکاف، بومی‌سازی، آماده‌سازی زیرساخت و استقرار سامانه‌ها و آموزش کاربران، درنهایت با مهاجرت داده و بهره‌برداری کامل در تاریخ ۲۲ دی‌ماه به سرانجام رسید.

به‌منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، خدمات بانک با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان، از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد.  همزمان، عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک در این زمان، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را این بار بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.

با تجهیز بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین، اکنون داتین در آستانه دوازده سالگی‌اش افتخار تامین بستر ارائه خدمات و محصولات را برای هفت بانک و موسسه مالی کشور و مشتریان آنها دارد. همچنین، جمع دستگاه‌های خودپردازی که به سامانه‌های بانکی داتین متصل هستند به بیش از  ۱۴ هزار دستگاه می‌رسد، روزانه  ۶۵ هزار همکار بانکی در شش هزار شعبه در کل کشور از کربنکینگ داتین برای ارائه خدمات بانکی به هموطنان استفاده خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.