روش دریافت غیرحضوری وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

برای اولین بار در شبکه بانکی امکان دریافت وام ازدواج به صورت کاملاً غیرحضوری، ساده و سریع از طریق اپلیکیشن باجت مهیا شده و از ضـمانـت تا دریـافــت وام در اپلیکیشن باجـت انجام می‌شود.

اپلیکیشن باجت، محصولی از شرکت سیمرغ تجارت هلدینگ تفتای بانک تجارت است. در حال حاضر از طریق این اپلیکیشن امکان دریافت غیرحضوری وام ازدواج، خدمات اعتباری (BNPL)، دریافت اعتبار اقساطی پاکشوما، گروه انتخاب و کویر موتور و خدمات بانکی مثل افتتاح حساب و خدمات کارت وجود دارد.

ما در این مطلب یکی از مهمترین خدمات اپلیکیشن باجت، یعنی دریافت آسان و سریع وام ازدواج را بررسی می‌کنیم.

از طریق اپلیکیشن باجت امکان دریافت وام ازدواج در حداقل زمان ممکن یعنی کاهش زمان دریافت از حداقل 3 هفته به حداکثر 1 ساعت وجود دارد.

شرایط دریافت غیرحضوری وام ازدواج باجت

داشتن تابعیت ایرانی، تاریخ عقد اول فروردین سال 98 به بعد، متولد سال 1370 به بعد و عدم دریافت وام ازدواج تاکنون از جمله شرایط دریافت غیرحضوری وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت است.

پیش‌نیازهای دریافت وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

قبل از شروع فرآیند وام ازدواج لازم است در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی ثبت نام و شعبه مجازی بانک تجارت را برای دریافت وام انتخاب کرده باشید، شماره همراه به نام کد ملی متقاضی باشد و اپلیکیشن باجت را بر روی تلفن همراه خود و ضامن‌هایتان نصب کرده باشید.

پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی، امکان ثبت درخواست در اپلیکیشن باجت فراهم خواهد بود. همچنین متقاضی به مدت 12 روز کاری فرصت درخواست وام ازدواج در اپلیکیشن باجت را دارد.

برای دریافت وام ازدواج  داشتن حساب قرض‌الحسنه بانک تجارت در یکی از شعب مجازی (زمرد یا باجت) لازم است. بنابراین در طی فرآیندی که بایستی در برنامه باجت برای دریافت تسهیلات ازدواج طی کنید به افتتاح حساب نیز هدایت می‌شوید. با تکمیل اطلاعات در این مرحله، حساب قرض‌الحسنه در شعبه مجازی باجت برای شما افتتاح خواهد شد.

کارمزدهای تسهیلات ازدواج در باجت

کارمزد وام ازدواج باجت 278,500 ریال  و کارمزد افتتاح حساب قرض‌الحسنه باجت و هزینه ارسال کارت و موجودی اولیه حساب در مجموع 835,300 ریال می‌باشد.

رتبه اعتباری متقاضی وام ازدواج

رتبه اعتباری شما، میزان خوش حسابی‌تان در بازپرداخت اقساط تسهیلات را در کلیه بانک‌های زیرمجموعه بانک مرکزی نشان می‌دهد. این رتبه براساس موارد متعدّدی مانند روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی شما در نظام بانکی کشور، وضعیت ضمانت شما برای سایر افراد، اقساط سررسید گذشته، چک برگشتی و بدهی‌های مالیاتی محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید رتبه اعتباری‌تان را از سامانه اعتبارسنجی ایرانیان دریافت کنید.

دریافت کارت بانکی از طریق باجت

در طی فرآیندی که بایستی در برنامه باجت برای دریافت وام ازدواج طی کنید، کدپستی خود را وارد می‌کنید. آدرس شما بر اساس این کدپستی تشخیص داده می‌شود. به صورت پیش‌فرض، کارت به این آدرس ارسال خواهد شد.

ضامن وام ازدواج در اپلیکیشن باجت

براساس رتبه اعتباری شما، تعداد و شرایط ضامن‌های مورد نیاز برای معرفی متفاوت خواهد بود. توضیحات زیر در این زمینه به شما کمک می کند. می‌توانید رتبه اعتباری ضامن انتخابی خود را از وی بپرسید و یا با اطلاعات هویتی ایشان از طریق سامانه اعتبارسنجی ایرانیان، رتبه اعتباری‌شان را دریافت کنید. در برنامه باجت لازم است نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، کدپستی و تاریخ تولد ضامن انتخابی خود را به دقت مطابق با اطلاعات کارت ملّی ایشان وارد کنید تا به طور خودکار، رتبه اعتباری ضامن تشخیص داده شود. همچنین ضامن معرفی شده نباید بیش از 3 بار ضمانت انجام داده باشد.

  • اگر رتبه اعتباری شما A (ریسک خیلی کم) باشد، نیازی به معرفی ضامن ندارید.
  • اگر رتبه اعتباری شما B (ریسک کم) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B یا C نیاز دارید. در واقع یک ضامن که دارای یکی از رتبه های اعتباری A یا B یا C باشد، کفایت می‌کند.
  • اگر رتبه اعتباری شما C (ریسک متوسط) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به جای یک ضامن با شرایط ذکرشده، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C و یا یکی C و دیگری D باشند.
  • اگر رتبه اعتباری شما D (ریسک زیاد) یا E (ریسک خیلی زیاد) یا F (فاقد رتبه) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به جای یک ضامن با شرایط ذکرشده، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C باشند.

مراحل امضای قرارداد توسط ضامن‌ها

از ضامن‌هایتان درخواست کنید برنامه باجت را نصب و به بخش “تسهیلات ازدواج” و سپس “ضمانت‌های من” مراجعه کنند. در این بخش، ضامن اطلاعات هویتی خود را (که توسط شما در مرحله قبلی وارد شده) وارد و قرارداد مرتبط با تسهیلات شما را، امضا می‌کند. بعد از امضا ضامن‌ها، امضا قرارداد برای متقاضی در باجت فعال خواهد شد.

علت عدم امکان درخواست وام ازدواج در باجت

در صورت اتمام اعتبار یک استان و یا افزایش بیش از حد مراجعین در استان مورد نظر، امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید میسر نمی‌باشد. بنابراین متقاضی باید در فرصت‌های بعدی برای ثبت‌نام به باجت مراجعه نماید.

روش پرداخت اقساط وام ازدواج در اپلیکیشن باجت

کافی‌ست در تاریخ سررسید موجودی حساب کافی باشد تا به صورت مستقیم از حساب شما برداشت انجام شود. همچنین در قسمت وام ازدواج باجت، با انتخاب بازپرداخت وام، امکان مشاهده و پرداخت اقساط از طریق درگاه بانکی فراهم شده است. برای برداشت مستقیم از حساب، علاوه بر مبلغ قسط باید 100,000 ریال موجودی داشته باشید.

مراحل دریافت وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

مرحله اول

ثبت نام در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی و انتخاب شعبه غیرحضوری بانک تجارت

ابتدا وارد سامانه وام قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir شوید و از منوی سمت راست گزینه ثبت نام جدید را انتخاب و با انتخاب شعبه غیرحضوری بانک تجارت ثبت نام خود را به اتمام رسانید.

سامانه وام ازدواج بانک مرکزی

 وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

مرحله دوم

بررسی و تائید وام

با ورود به ویجت وام ازدواج در اپلیکیشن باجت با کلیک بر روی گزینه درخواست وام، مراحل دریافت وام را مشاهده می‌کنید و پس از مطالعه اطلاعات وام، گزینه تائید را کلیک کنید.

وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت 

مرحله سوم

اعتبارسنجی و تائید حساب

پس از استعلام از سامانه بانک مرکزی و نیز پرداخت کارمزدهای پرونده تسهیلاتی، رتبه اعتباری شما در شبکه بانکی نمایش داده می‌شود. این رتبه اعتباری، ملاک تعداد ضامن‌های مورد نیاز برای معرفی و شرایط آنهاست. در ادامه باید بر روی حساب مورد نظر کلیک کرده و اگر حساب قرض الحسنه باجتی نداشته باشید با کلیک بر روی افتتاح حساب ادامه فرآیند را انجام دهید.

 وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

مرحله چهارم

معرفی ضامن‌ها

لازم است برای دریافت رتبه اعتباری ضامن، اطلاعات هویتی ایشان را وارد کنید. ما براساس این اطلاعات، رتبه اعتباری ضامن شما را در شبکه بانکی تشخیص می‌دهیم. از ضامن‌ها درخواست کنید برنامه باجت را نصب و به بخش “وام ازدواج” و سپس “ضمانت‌های من” مراجعه و قرارداد شما را امضا کنند.

وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

مرحله پنجم

امضای قرارداد و دریافت وام

پس از امضای ضامن‌ها، قرارداد وام ازدواج آماده امضا توسط شماست. پس از آن، وام در۷۲ ساعت کاری برای شما واریز خواهد شد، پس از واریز، از ویجت “پرداخت اقساط” وام خود را تسویه کنید.

وام ازدواج از طریق اپلیکیشن باجت

دانلود اپلیکیشن باجت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.