سرعت و امنیت با سفته الکترونیکی بانک کشاورزی

خدمت سفته الکترونیکی بانک کشاورزی با هدف تسهیل دسترسی به ابزارهای تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه مشتریان و بالابردن امنیت ابزار مالی، در سبد خدمات غیر حضوری این بانک قرار گرفت.

مشتریان این بانک می توانند با داشتن حداقل یک حساب فعال و امضای دیجیتال در بانک کشاورزی، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از مزایای این خدمت بهره مند شوند. همچنین تمام مراحل  صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک قابل انجام است.

بر اساس این گزارش، صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، صرفه جویی در زمان و هزینه، دسترسی آسان و ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل سفته الکترونیکی، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد و قابل استعلام، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، امکان تسویه تدریجی و اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال، از مزایای سفته الکترونیکی است.

این گزارش می افزاید: از دیگر کاربردهای این خدمت جدید بانک کشاورزی، می توان امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتریان بانک کشاورزی برای سایر اشخاص حقیقی و همچنین امکان خرید سفته دیجیتال برای وثیقه تسهیلات در بانک کشاورزی را برشمرد.

شایان ذکر است، به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، مشتریان بانک کشاورزی می توانند ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند؛ سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و …  امکانپذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.