آغاز مرحله داوری طرح‌های اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک از آغاز فرایند داوری ۳۱ طرح ارسال شده به اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی خبر داد.

“سیدجعفر مرتضویان” با اشاره به آغاز فرایند داوری طرح‌ها و ایده‌های ارسال شده به اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون رویداد مشابهی در حوزه رگولاتوری برگزار نشده بود، از استقبال خوبی که از آن شد، متعجب شدیم و انتظار حجم کمتری از طرح‌ها و ایده‌ها را داشتیم.

وی افزود: در مجموع ۳۱ طرح به دبیرخانه رویداد اینوتکنیک ارسال شد که بخشی از آنها در قالب ایده و بخشی در قالب محصول بود.
مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک درباره داوری این طرح‌ها گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این طرح‌ها را طی ۲ روز و با برگزاری جلسات فشرده ۱۲ تا ۱۴ ساعته با حضور مدیران بانک مرکزی و اعضای کمیته داوران ارزیابی و طرح‌های برتر را انتخاب کنیم.

مرتضویان هدف از برگزاری رویداد اینوتکنیک را جمع‌آوری طرح‌های مرتبط با مسائل خاص بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی تاکنون در طرح مسائل خود برای مخاطبان بیرونی سازوکاری نداشته و عمده این مسائل در درون خود این بانک حل می‌شدند.

وی، مسائل بانک مرکزی را «مبهم، ناشناخته و یکتا» توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت‌های نوآور بسیار راحت‌تر می‌توانند به بانک‌ها کمک کنند تا بانک مرکزی زیرا که مسائل این بانک به عنوان یک رگولاتور برای مخاطبان بسیار ناشناخته است.

2

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک درباره کیفیت طرح‌های ارائه شده در رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی نیز گفت: انتظار نداشتیم که پاسخ به مسائل بانک مرکزی در اولین رویداد اینوتکنیک از کیفیت و بلوغ بالایی برخوردار باشد اما در بین طرح‌های دریافت شده، طرح‌های خوبی وجود دارد که اگر مورد حمایت واقع شوند، می‌توانند برای بانک مرکزی مفید باشند.

وی درباره ترکیب هیات داوران این رویداد نیز تصریح کرد: چهار داور از بخش فناوری و چهار داور از بخش اقتصادی بانک مرکزی ترکیب ثابت هیات داوران را تشکیل می‌دهند ولی در کنار آنها از برخی از حوزه‌های تخصصی نیز چندین داور در هیات داوران حضور دارند که تعداد داوران این رویداد را به ۲۳ نفر می‌رساند.

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک ادامه داد: بیشتر مسائل ارائه شده در رویداد اینوتکنیک مربوط به حوزه‌های اقتصادی و نظارت بر نظام‌های پرداخت می‌شود و لازم بود که هیات داوران مسلط بر موضوع باشند تا ارزیابی دقیقی از موضوعات داشته باشند.
اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی از شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و بانک مرکزی ۱۰ مساله خود را اعلام کرد تا شرکت‌های فناور و نوآور برای آنها راهکار ارائه دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.