هوش مصنوعی؛ وجه تمایز فام با سایر پلتفرم‌ها

رییس بازاریابی شرکت فام، نسل Z و جوانان را از مشتریان ویژه روبوفام دانست و گفت: تجهیز فام به هوش مصنوعی و قابلیت روبوفام (دستیار صوتی) وجه تمایز این اپلیکیش‌ با سایر پلتفرم‌های بانکی است.

دکتر میثم وزیریان، رییس اداره بازاریابی تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات ملل (فام) در گفت‌وگو با «عصربانک» به تشریح قابلیت‌های اپلیکشن فام پرداخت و گفت: فام، سوپراپلیکیشنی است که خدمات گوناگونی در حوزه بانک، بورس، بیمه و پرداخت را به مشتریان موسسه اعتباری ملل و سایر بانک‌ها ارائه می‌کند.

وزیریان در ابتدا به روش‌های بازاریابی و جذب مشتری در اپلیکیشن فام اشاره کرده و گفت: ما به طرق مختلف در عرصه بازاریابی اقداماتی انجام دادیم اما مهمترین آنها ایجاد مزیت رقابتی با هوش مصنوعی و خدمت روبوفام بوده که سایر اپلیکیشن‌های بانکی از این امکانات بی‌بهره هستند، همچنین راه اندازی کمپین‌های متنوع مثل با «فام سخن بگو» در تقویت حوزه بازاریابی فام موثر بوده است.

او ادامه داد: ایجاد مزیت‌های رقابتی دیگر همچون توسعه نوآوری، سهولت در تجربه کاربری و ایجاد کمپین‌های مستمر برای معرفی محصول از دیگر فعالیت ما برای بازاریابی فام بوده است.

فام؛ مگااپلیکیشن بانکی

وزیریان با اشاره به امکانات وسیع اپلیکشن فام توضیح داد: خرید شارژ، بسته‌های اینترنت، کارت به کارت از مبدا 26 بانک، استعلام وپرداخت قبوض، استعلام موجودی، دریافت رمز پویا، ارائه کلیه امور چک‌های صیادی، سوابق و تکرار تراکنش، فروش و پشتیبانی انواع بیمه، استعلام انتقال وجه، یادآوری تراکنش و واریزهای وجه، یادآوری تاریخ چک، تقویت خدمات بورسی و تحلیل بازار سرمایه از جمله امکانات ارائه شده در فام است.

او با بیان اینکه خدمات درخواست وجه از امکانات خاص و جالب فام برای کاربران است، افزود: این خدمت معکوس انتقال وجه بوده و اگر فردی تقاضای پول دارد می‌تواند با مشخص کردن مخاطب خود درخواست وجه را ثبت کند و در صورت قبولی درخواست از طرف مخاطب فرایند انتقال وجه صورت می‌پذیرد.

قابلیت دستیار صوتی روبوفام

رییس بازاریابی شرکت فام، تجهیز فام به هوش مصنوعی را از وجه تمایز این اپلیکیش‌ با سایر پلتفرم‌های بانکی دانست و گفت: این دستار صوتی روبوفام نامیده شده که از طریق هوش مصنوعی، امکان مکالمه دو طرفه میان کاربر و اپلیکیش‌ فام را فراهم می‌کند؛ این مکالمه می‌تواند در زمینه مسائل روزمره، آب و هوا، تحلیل بازار دلار، سکه و طلا، دریافت ادرس شعب و ثبت درخواست خدمات بانکی به صورت صوتی باشد که دستار صوتی فام این درخواست را پاسخ می‌دهد.

مزیت رقابتی فام با سایر اپلیکیشن‌های بانکی

او در ادامه افزود: نسخه اولیه روبوفام در دی ماه سال 1400 رونمایی شد اما اکنون روبوفام به بلوغ و شکوفایی رسیده و خدمات صوتی آن با هوش‌تر از گذشته، توسعه یافته است. همچنین خوشبختانه طی این دو سال اخیر استفاده از روبوفام به اقبال عمومی رسیده و یک مزیت رقابتی متمایز فام با سایر اپلیکیشن های بانکی محسوب می‌شود.

وزیریان با بیان اینکه فام یک مگا اپلیکیشن است که هرگونه خدمات درخواستی مشتریان را از کانال مشخص پاسخ می‌دهد، افزود: همچنین متابانک به عنوان سامانه مستقل نئوبانک موسسه اعتباری ملل نیز در فام وجود دارد که مشتریان و کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند.

نسل Z مشتریان ویژه روبوفام

به گفته رییس بازاریابی شرکت فام، اقبال عمومی از روبوفام مناسب است به خصوص قابلیت هوش مصنوعی میان مشتریان نسل Z فام بسیار کاربرد دارد و آنان به عنوان مشتریان جوانان ما از این دستار صوتی استفاده می‌کنند؛ البته مشتریان سالمند هم علاقه‌مند به استفاده از روبوفام هستند.

بهره‌مندی فام از استاندارد دسترس‌پذیری نابینایان

وزیریان با بیان اینکه فام دارای استاندارد دسترس‌پذیری نابینایان است تا این قشر از جامعه نیز بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند، افزود: اکنون میان مشتریان و کاربران فام، قشر نابینا هم وجود دارد که این دسترس‌پذیری در راستای مسئولیت اجتماعی ایجاد شده است.

رییس بازاریابی شرکت فام همچنین به تشریح برنامه‌های آتی موسسه ملل برای بازاریابی اپلیکیشن فام پرداخت و گفت: توسعه خدمات با محوریت تحلیل بازار سرمایه، ارایه صندوق‌های اعتماد ملل و ارائه پیشنهاد به مشتری برمبنای رفتارسنجی آن طی ماه‌های استفاده از اپلیکیشن از برنامه آتی برای فام است. همچنین راهبرد ما برای بازاریابی اپلیکیشن فام طبق روال سابق بوده و  کماکان برپایی کمپین ها به صورت مداوم و اطلاع رسانی دقیق مد نظر است.

وزیریان در پایان تاکید کرد: فام با سرلوحه قراردادن نوآوری، سهولت و جذابیت همواره در حوزه بانکداری دیجیتال سعی در ارائه بهترین خدمات بانکی به مشتریان ملل و سایر بانک‌ها داشته و دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.