قدرت اعتباردهی بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی بانک‌های که در پرداخت تسهیلات ساخت همکاری نکرده اند طبق قانون اعتبار آن‌ها کاهش می‌یابد.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف تعیین شده است و اجرای پروژه در بسیاری از شهر‌های کشور آغاز شده است.

به گفته وی در حال حاضر روند ساخت و اجرای پروژه مناسب بوده و در صورتی که منابع مالی لازم تزریق شود به طور قطع اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها باید به کمک حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن بیایند چراکه طبق برنامه هفتم قدرت، وام دهی بانک‌های که همکاری نمی‌کنند و تسهیلات معوق دارند باید کاهش یابد و قدرت بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملی و سپه که طبق آمار با بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خوب کار کرده‌اند را باید اضافه کرد.

مالکی گفت: کاهش قدرت وام دهی بانک‌ها در این حوزه به اجرا و تقویت تولید واحد‌های مسکونی کمک می‌کند و ما این اقدام را اجرایی کرده ایم.

وی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی تسریع در طرح نهضت ملی مسکن است بنابراین به خوبی می‌دانیم که اگر این پروژه‌ها حتی یک روز زودتر به اتمام برسد، مشکل مسکن یک خانواده حل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.