کارت هوشمند بیومتریک چیست؟

کارت هوشمند بیومتریک پرداخت به باطری نیاز ندارند زیرا می‌توان آنها را با میدانی که به‌وسیله پایانه کارت‌خوان ایجادشده شارژ کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در سال 2018 نخستین کارت هوشمند بیومتریک آینده محور عرضه شد. از آمریکا تا فرانسه، و از لبنان تا ژاپن، بر محبوبیت این کارتها افزوده شده و به نظر می‌رسد مزایای حسگرهای اثرانگشت عرصه پرداخت‌های غیرتماسی را در سراسر جهان متحول خواهد کرد؛ اما در میان حجم عظیم به‌روزرسانی‌های آزمایشی و رونمایی از محصولات، به‌دشواری می‌توان فهمید یک کارت هوشمند بیومتریک دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند.

 

متفاوت بودن
یک کارت هوشمند بیومتریک شاید با کارت پرداخت عادی تفاوت چندانی نداشته باشد اما ظاهر آن تفاوت دارد.

 

ویژگی‌های بیومتریک در یک کارت؟

عنصر امن: نمونه‌های اثرانگشت در کارت ذخیره می‌شوند. مصرف‌کنندگان داده‌های خود را کنترل می‌کنند و هرگز هیچ رمزی روی کارت باقی نمی‌ماند.

 

طرح‌های پرداخت: این طراحها تضمین می‌کنند که فناوری‌ها ایمن هستند و با استانداردهای امروزی EMV و ISO کار می‌کنند به‌طوری‌که کارتی توسط یک بانک در یک کشور صادر می‌شود و می‌توان آن را در کشور دیگری استفاده کرد.

 

قابلیت غیرتماسی: کارت را با انرژی پایانه پرداخت شارژ می‌کند. به باطری نیازی نیست و با پایانه‌های مدرن موجود کار می‌کند.

 

حسگر: حسگرهای اثرانگشت فوق ظریف کم قدرت را می‌توان از هر زاویه‌ای برای پرداخت آسان لمس کرد. روندهای تولید موجود به‌آسانی می‌تواند حسگرها را ادغام کند.

در کارت پرداخت پیشرفته، حسگرهای اثرانگشت فوق ظریف ادغام شده که به یک روش تائید هویت قوی تبدیل می‌شود. این امر منجر به افزایش جدی امنیت بدون تأثیرگذاری بر  UX و سرعت پرداخت‌های غیرتماسی می‌شود. به‌علاوه می‌توان تنها با یک تماس، پرداخت‌های غیرتماسی را حذف، صف‌ها را کوتاه و اعتماد مشتری را جلب کرد.

البته علاوه بر امنیت داده‌های پرداخت، داده‌های بیومتریک کاربر نیز مهم تلقی می‌شود. زمانی که کاربر ثبت‌نام می‌کند، نمونه‌های بیومتریک ذخیره و عمل انطباق در عنصر امن کارت انجام می‌شود. هنگامی‌که پرداخت به مرحله تائید هویت می‌رسد، حسگر، اثرانگشت کاربر را دریافت و سپس با نمونه ذخیره‌شده با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته مطابقت می‌دهد. درنهایت درخواست پرداخت در کمتر از یک ثانیه، پذیرفته یا رد می‌شود.

 

مزیت آن در چیست؟

علیرغم آنچه فکر می‌کنید، این کارت‌ها حالا آماده هستند تا در زندگی عادی افراد استفاده شوند. مهم‌تر آن‌که آنها دیگر به باطری نیاز ندارند زیرا می‌توان آنها را با میدانی که به‌وسیله پایانه کارت‌خوان ایجادشده شارژ کرد.

ملاحظات صنعت هم مدنظر قرار گرفته شده است. این فناوری که همسو با استانداردهای پرداخت کارتی EMV و ISO توسعه‌یافته، از روندهای تولید موجود استفاده می‌کند و به دنبال تغییرات آن‌چنانی نسبت به بازیگران فعلی پرداخت نیست. همه این‌ها بدان معناست که آنها آماده ارزیابی هستند و به تلاش و سرمایه‌گذاری مازاد اندکی از سوی خریداران نیاز دارند. در هنگام ارزیابی درمی‌یابیم که قیمت این کارت‌ها کاهش پیدا می‌کند و همه می‌توانند از مزایای کارت‌های پرداخت‌های بیومتریک استفاده کنند.

فضای کیف پولتان را باز کنید

حسگرها از زمانی که برای نخستین بار هفت سال پیش در تلفن‌های هوشمند عرضه شدند مسیری طولانی را طی کرده‌اند و از آن زمان تاکنون ما به تجربیات فراوانی دست یافته‌ایم که به ما امکان منطبق کردن خود با حوزه دائم التغییر پرداخت را می‌دهد. هیجان موضوع در این است که هم‌اکنون نسخه‌های آزمایشی در سراسر جهان درراه‌اند زیرا مشتریان خواهان این فناوری هستند؛ آنها مشتاق‌اند بیشتر از غیرتماسی‌ها استفاده کنند اما بسیاری نگران مسائل امنیتی هستند، اما ویژگی‌های بیومتریک نیاز به افزایش امنیت و انعطاف را رفع می‌کند.

 

به گزارش عصربانک، اما تنها مشتریان نیستند که تأثیرات کارت‌های هوشمند را درمی‌یابند. بانک‌ها نیز می‌توانند بر شهرت خود بیفزایند و درآمد خود را با افزایش استفاده از کارت بالا ببرند و اعتماد مشتریان را جلب نمایند و کلاه‌برداری‌ها را کاهش دهند. فروشندگان از این فناوری استقبال می‌کنند زیرا آنها از افزایش خرج و افزایش درآمد خود بهره‌مند می‌شوند زیرا به‌واسطه امنیت بیشتر و عدم نیاز به سقف پرداخت، زمان انتظار داخل فروشگاه کاهش می‌یابد، مشتریان زمان کمتری صرف خرید می‌نمایند و بدون محدودیت پرداخت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.