ارتباط فردا مدلی برای تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ

دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور (ITWEEKEND)، با حمایت هلدینگ ارتباط فردا در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جشنواره فناوری اطلاعات کشورکه پنج‌شنبه 26 بهمن ماه برگزار شد، فرشید اردوانی مدیر عامل مجموعه فینووا از شرکت‌های هلدینگ ارتباط فردا در ارتباط با نقش ایده‌های بزرگ در موفقیت گفت: دانش افراد در این زمینه محور اصلی است و درباره این موضوع که چگونه می‌شود با داشتن ایده‌های بزرگ به ظرفیت‌های بزرگ‌تر و بیشتری متصل شد.

او مطرح کرد: اگر استارت‌آپ‌های کوچک بتوانند ایده خود را به ایده‌ی بزرگ‌تری متصل کنند مانند قطره‌ای که به دریا وصل می‌شود می‌توانند کسب‌وکار خود را پایدارتر کنند. برای متصل شدن به یک ایده‌ی بزرگ مطالعه، کسب اطلاعات، شناخت بازار و شناخت توان‌مندی‌های تیم لازم است و باید پلتفرم‌هایی که می‌توان ایده را از طریق آن‌ها ارائه کرد‌ شناسایی شوند.

وی افزود: ایده باید به نقشه‌ی بزرگ‌تری متصل شود و به‌این‌ترتیب کسب‌وکار و ایده ما تبدیل به یکی از حلقه‌های ایده بزرگ‌تر خواهد شد. اگر با این دید به ایده نگاه کنیم و به‌دنبال برقراری اتصال با شرکت‌ها و تیم‌های دیگر ‌باشیم، در این صورت ایده‌ها و تامین کننده‌های جدیدتری به ما متصل خواهند شد و اینگونه می‌توان از مشکلات احتمالی نجات پیدا کرد.

ارتباط فردا مدلی برای تبدیل ایده‌ها

برای مثال شرکت ارتباط فردا در ابتدای تأسیسش نتوانسته بود مجوز pspکه به‌تازگی از طریق شاپرک معرفی شده بود را دریافت کند و به این صورت یا باید کسب‌وکار خود را تعطیل می‌کرد یا باید به‌دنبال راه‌حل جدیدی می‌گشت بنابراین شرکت خود را به ایده‌های جدید متصل کرد تا بتواند یک بیزینس پلتفرم را شکل دهد و در نهایت تبدیل به پلتفرم نوآوری شد.

اردوانی افزود: در این مسیر خدمات پرداخت (که در ابتدا نیازمند به مجوزش بودیم) به یکی از اجزای سرویس‌ها تبدیل شد و در همان زمینه هم به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شویم که با چندین شرکت پرداختی بزرگ کشور کار می‌کنیم و شاید جزو تنها بازیگرانی باشیم که با PSPهای بزرگ قرارداد داریم.

شرکت‌های متعددی مانند فینوتک در این زمینه به وجود آمدند که در زمینه APIها و نوآوری باز کار می‌کند و شرکت فینووا که در حوزه‌های فضای کار اشتراکی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت می‌کند و بر روی تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکار تخصص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌این‌ترتیب ارتباط فردا مدلی برای چگونگی تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ و بستری برای زایش و خلق ایده‌های جدید است.

هم‌زمان ارتباط فردا و شرکت‌های تابعه‌اش در مراحل مختلفی از الحاق به بورس هستند و به‌این‌ترتیب آینده جدیدی برای این مجموعه شکل خواهد گرفت.

اردوانی در انتها با توجه به تجربه‌ای که در صنعت پرداخت و مربی‌گری در زمینه کوچینگ مدیران عامل و مدیریت ارشد دارد گفت: برای محقق کردن ایده‌های بزرگ، تیم‌های قوی لازم است و برای‌اینکه تیم قوی داشته باشیم حتماً باید بتوانیم افراد مناسبی را گردهم آوریم تا بتوانیم DNA سازمانی را شکل دهیم و در این‌جا متوجه اهمیت بحث سرمایه‌های انسانی خواهیم شد.

همچنین در پنل استارتاپ‌های موفق این رویداد، پویان عطاآبادی مدیر اجرایی آبانک یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ارتباط فردا، داستان آغاز آبانک از یک تیم استارتاپی و تبدیل به یک استارت آپ موفق را تشریح کرد.

ارتباط فردا مدلی برای تبدیل ایده‌ها

به گفته‌ وی آبانک توانست پس از دوسال تلاش مستمر، به‌عنوان یک استارتاپ و با هویتی استارتاپی، هسته‌ی اولیه‌‌ی خود را شکل دهد و اعتماد بانک‌عامل را جلب کند. درحال‌حاضر اپلیکیشن آبانک جایگاه خود را در بین اپلیکیشن‌های بانکی کشور به‌دست آورده به طوریکه اپلیکشن منتخب هیات داوران و کمیته فنی فینتکس شد و همچنان به‌دنبال اهداف بلندتری است.

عطاآبادی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ و نگه‌داری افراد نخبه و متخصص حوزه‌ فناوری در کشور اعلام کرد که یافتن و جذب افراد متخصص، اصلی‌ترین چالش استارتاپ‌ها این روزها در کشور است.

وی در پایان ایجاد بستر پویا و امن برای رشد استارتاپ‌ها را مهمترین درخواست و انتظار آن‌ها از مراجع ذی‌صلاح دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.