تشریح برنامه‌ها و محصولات هلدینگ تفتا برای حمایت نوآورانه از تولید و تجارت

اولین جلسه صبحانه فناورانه تجارت با حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین مدیران ارشد بانک تجارت و هلدینگ تفتا برگزار شد.

بانک تجارت صبح روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه هم زمان با روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی، میزبان دکتر علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، دکتر امین کلاه دوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین دکتر احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند از وزارت اقتصاد بود.

در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر مرتضی ترک تبریزی رئیس هیئت مدیره، دکتر هادی اخلاقی مدیرعامل و همچنین اعضای هیئت مدیره و معاونان و مدیران ارشد بانک تجارت برگزار شد، دکتر محمد فرجود مدیرعامل هلدینگ تفتا به تشریح برنامه ها، رویکردها و دستاوردهای این هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه آن در حوزه بانکداری و تحول دیجیتالی بانک تجارت و توسعه و تعادل با اکوسیستم فین تک کشور پرداخت.

فرجود با اشاره به پروژه های بزرگی که در شرکت های هلدینگ تفتا طی دو سال گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است، گفت: رویکرد ما در تفتا بر اساس اهدافی که در بالاترین سطوح مدیریتی بانک تجارت تعیین شده، حرکت در مسیر تبدیل کردن بانک به یکی از بانک های پیشرو در حوزه دیجیتال است. بر همین مبنا هم در تفتا و شرکت های هشت گانه زیرمجموعه تلاش داریم علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش خدمات بانکداری دیجیتالی بانک تجارت، در اکوسیستم فین تک کشور هم نقش آفرین باشیم و از ظرفیت های خوب در استارتاپ ها و فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم.

مدیرعامل تفتا در ادامه افزود: در زیرمجموعه های هلدینگ تمرکز ویژه ای بر راهکارهای دیجیتالی مدیریت اعتبار در زنجیره های صنعتی و خدماتی داشته ایم. محصولاتی مانند اکوتام و تی بی پلاس از این دسته هستند که در آن ها در تعامل بین خریدار و تأمین کننده، «اعتبار» جای نقدینگی را می گیرد. همچنین ابزارهای نوینی مانند اعتبارسنجی غیرحضوری، چک الکترونیکی، سفته و برات دیجیتالی نیز توسط شرکت های زیرمجموعه هلدینگ تفتا توسعه پیدا کرده و پیاده سازی شده است که بستر را برای سایر خدمات دیجیتالی فراهم می آورد.

وی ادامه داد: بانک تجارت به واسطه هلدینگ تفتا حدود 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به دوزنجیره اصلی خودرویی کشور با استفاده از این بستر تخصیص داده است.

فرجود با بیان اینکه خدماتی همچون پرداخت اعتباری که از سوی فین تک ها و فناوران مالی ارائه شده توانسته قدرت خرید مردم را ارتقا دهد گفت: این اقدام فشار را از روی شعب بانک ها برداشته و موجب شده منابع به هدف برخورد کند. سال گذشته هلدینگ تفتا روی «دیجی پی» سرمایه گذاری انجام داد و از مسیر این همکاری توانستیم بیش از 120 هزار فقره تسهیلات پرداخت کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با تمجید از تنوع محصولات و خدماتی که در بانک تجارت و هلدینگ تفتا طراحی و عملیاتی شده است، گفت: اقدامات انجام شده در مجموعه بانک تجارت خوشبختانه با نیازهای اصلی و حیاتی اقتصاد کشور در برهه کنونی تناسب و تطابق زیادی دارد.

وی ادامه داد: خوشحالی و امیدواری خودم را از این واقعیت باید ابراز کنم که حقیقتاً از اشراف و درکی که نسبت به اولویت ها و نیازهای اقتصادی کشور در مجموعه همکاران دکتر اخلاقی در بانک تجارت دیدم، خرسند و امیدوار شدم و امروز مهر تأییدی بر درایت مدیران ارشد بود که توانسته اند چنین جمع کارآزموده ای از متخصصان و آگاه از اولویت های اقتصادی کشور را گرد هم آوردند تا راهکارهایی فناورانه و بر اساس ظرفیت های فناوری اطلاعات برای این اولویت ها تدارک ببینند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: همان گونه که از سخنان اخیر مقام معظم رهبری فهمیده می شود امروز باید به دنبال استفاده از روش های نوآورانه و مبتنی بر خلاقیت و فناوری برای حل معضلات اقتصادی کشور باشیم و خوشبختانه نمود و بروز این رویکرد را در اقدامات و برنامه های بانک تجارت در حوزه تحول دیجیتالی شاهد هستیم.

 اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت نیز در این نشست گفت: دوستان همراه و دغدغه مند ما در وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی همواره یاور و یاری رسان ما در اجرای پروژه های ملی بوده و هستند.

مدیرعامل بانک تجارت ادامه داد: یکی از اصلی ترین مسئولیت های ما اکنون یافتن روش ها و ایجاد بسترهایی است که با ابزارهای فناورانه به رونق تولید بدون اضافه کردن نامتناسب به نقدینگی کمک کنیم. ما در بانک تجارت با کمک شرکت های زیرمجموعه به راهبری هلدینگ تفتا، آستین همت را بالا زده ایم و همان گونه که تشریح شد دستاوردهای خوبی هم داشته ایم. از جمله این محصولات «کالانو» است که متقاضیان توانسته اند از طریق آن ظرف کمتر از یک ماه حدود 600 میلیارد تومان خرید کنند.

اخلاقی این خبر را هم اعلام کرد که «سه محصول جدید در همین حوزه کاملاً آماده عملیاتی شدن است و در آینده نزدیک از آن ها رونمایی خواهیم کرد».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.