آیا به گواهینامه تاریخ گذشته شرکت بیمه خسارت پرداخت می‌کند؟

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس قانون هر راننده که بیمه شخص ثالث داشته باشد، شرکت بیمه هنگام تصادف با هر وضعیت گواهینامه راننده، خسارت را پرداخت می‌کند.

مهدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در رابطه موارد مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بیمه شخص ثالث گفت: ۲ مقوله وجود دارد یک فردی که فاقد گواهینامه است یا فردی که گواهینامه معتبر برای وسیله نقلیه مربوطه ندارد دسته دوم هم کسانی هستند که تاریخ گواهینامه آن‌ها منقضی شده و اخیرا هم بحث آن در فضای مجازی داغ شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: حالا این موضوع مطرح است که اگر چنین افرادی تصادف کنند آیا بیمه شخص ثالث آن‌ها اعتبار دارد و شرکت بیمه خسارت آن‌ها را پرداخت خواهد کرد؟ باید گفت در هر دو گروه بیمه‌نامه معتبر است و خسارت هم طبق قانون شخص ثالث باید پرداخت شود.

قصمریان بیان کرد: اما یکسری نکات در این زمینه وجود دارد افرادی که فاقد گواهینامه هستند و یا گواهینامه مرتبط با وسیله نقلیه را ندارند مشمول ماده ۱۵ بیمه شخص ثالث خواهند شد در ماده ۱۵ بیمه شخص ثالث تاکید می‌شود در مواردی که تصادف صورت بگیرد و فرد فاقد گواهینامه یا گواهینامه متناسب باشد خسارت پرداختی به شخص ثالث باید از مقصر بازیافت شود.

او افزود: اما دسته دوم گروهی هستند گواهینامه آن‌ها تاریخش منقضی شده در این حوزه فرد مشمول بازیافت نخواهد بود و قانون برای آن جریمه و شرایط را مشخص کرده است و با پرداخت جریمه موضوع رفع سوء‌اثر می‌شود.

در نهایت مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی اظهار کرد: در هر تصادفی که مقصر حادثه بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشد حال این که راننده هر وضعیتی هم داشته باشد شرکت بیمه خسارت را پرداخت خواهد کرد و در قانون به صراحت مشخص شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.