سختگیری ضامن تسهیلات ازدواج را کجا باید گزارش داد؟

دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی با اعتبارسنجی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باید با یک ضامن پرداخت شود.

علیرضا قیطاسی دبیر کل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در رابطه با ضامن تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: روند اعطای تسهیلات ازدواج امسال مناسب بود و با رشد خوبی همراه شد بانک‌ها نیز از میزان سهیمه خود عموما نزدیک به ۱۰۰ درصد پرداخت داشته‌اند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: دستورالعمل بانک مرکزی به صراحت اعلام می‌کند برای ضامن تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پس از اعتبارسنجی اگر وضعیت رتبه اعتباری مناسب باشد با یک ضامن باید پرداخت صورت گیرد.

قیطاسی می‌گوید: اگر متقاضی احساس کرد در بانک سختگیری خارج از مقررات وجود دارد بازرسی شعب بانک‌ها همواره به صورت تلفنی و اینترنتی (سایت) پاسخگو هستند تا موارد همگی بررسی و رسیدگی شود.

او در خصوص توقف روند تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: برای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای بانک‌ها سهمیه مشخص می‌شود و ثبت‌نام هم به شکل سامانه‌ای صورت می‌گیرد و در این روند توقفی وجود ندارد.

پیش از این هم نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در واکنش به این نکته که باشگاه خبرنگاران جوان به شکل میدانی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ازدواج مراجعه کرده، اما برخی شعب داشتن یک ضامن را قبول ندارند، بیان کرده بود: یک سامانه ۲۷۰۶ وجود دارد که اگر موردی بود افراد می‌توانند به آن اعلام کنند و یک سامانه ثبت شکایت دیگر هم وجود دارد که افراد می‌توانند موارد را در این قسمت بیان کنند که خوشحال می‌شویم اطلاعات در این قسمت وارد شود؛ یقین داشته باشید که با متخلفان در این بخش برخورد می‌کنیم و این اختیار وجود دارد که با رئیس شعب برخورد جدی داشته باشیم البته که بانک مرکزی نظارت‌های خود را هم انجام می‌دهد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.