برگزاری مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف با حمایت توسن آکادمی

امروز سوم اسفند ماه، پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف «spaghetti contest5»، توسط گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) و با حمایت و حضور گسترده توسن آکادمی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

مسابقات کد نویسی مبهم رویدادي است که برای تخمین مهارت برنامه‌نویسان در نوشتن کدهاي ناخوانا یا در اصطلاح  (Dirty Code) برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در طی این رقابت برای حل چالش‌های روز بازار راه حل ارائه می‌کنند.

در این رویداد، رضا گنجی، از مدیران توسن به سخنرانی پرداخت.

گنجی با بیش از هفده سال تجربه در حوزه نرم‌افزار و ریاست تیم‌های راهبری، هم اکنون یکی از مدیران تولید توسن و عضو راهبردی تیم توسن آکادمی است.

گفتنی است «توسن آکادمی»، یک موسسه آموزشی است که با برگزاری رویدادها و دوره‌های آموزشی، به انتقال و ارتقای دانش، تجربه و توانمندی‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. این آکادمی مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توسن راه‌اندازی شده و مهمترین ماموریتش، توسعه یادگیری و کسب تجربه برای حمایت از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کارجویان در ورود به بازار کار است.

وی در ابتدای سخنرانی گفت: شرکت توسن سعی دارد تا با حمایت از استعدادها و ارائه دانش، افراد جوانی که علاقه‌مند به حوزه نرم‌افزار هستند را ترغیب به فعالیت و یادگیری کند.

 مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف

گنجی ضمن معرفی توسن به حضار افزود: سامانه‌های توسن در حال حاضر در بیست بانک خصوصی و سه شرکت خارجی، از جمله یک شرکت در آسیای شرقی در حال استفاده است. همچنین، توسن با سرمایه‌گذاری در توسن آکادمی، شروع به برگزاری رویدادها و انتقال دانش کرده و هدف ما از این فعالیت‌ها، جذب نیروی کار متخصص و افزایش دانش است.

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین به دنبال پیشرفت در زمینه شبکه‌سازی هستیم و از طریق استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه‌های ارتباطی، سعی می‌کنیم تا به درجات بالاتری از دانش و تجربه دست یابیم.

گنجی گفت: در واقع، با توجه به توانمندی‌های نرم‌افزاری، می‌توانیم مسائل پیچیده را به راحتی حل کنیم و از طریق شبکه‌سازی، ارتباطات را بهبود بخشیم و نیازهای جامعه برنامه‌نویسان را پاسخ دهیم.

مدیر تولید توسن اضافه کرد: شبکه‌سازی یکی از اصول مهم در توسعه حرفه‌ای است. اولین گام برای شروع این فرایند، برگزاری استندآپ میتینگ‌های روزانه است تا ارتباطات و هماهنگی با همکاران و واحدهای دیگر تسهیل شود.

وی با بیان اینکه فرایند شبکه‌سازی نه تنها به رشد شخصی کمک می‌کند بلکه به ارائه راه‌حل‌های جدید و بهبود پذیری در برنامه‌ها کمک می‌کند، پیشنهاد داد تا برنامه‌نویسان جوان از طریق ارتباط با برنامه‌نویسان دیگر و شرکت در رقابت‌های مختلف بتوانند به رشد حرفه‌ای کمک کنند.

به‌روز بودن دانش، اساسی‌ترین عامل موفقیت در دنیای فناوری

در ادامه پروین آقازاده، برنامه نویس ارشد تیم تولید توسن یک کارگاه آموزشی کوتاه برگزار کرد .

آقازاده دانش آموخته کارشناسی نرم‌افزار و کارشناس ارشد هوش مصنوعی، دوازده سال تجربه کار در دنیای کامپیوتر دارد. او در گفت و گو با عصربانک با اشاره به اهمیت فضای کسب و کار توسن بیان کرد که این فضا فرصت‌های بی‌نظیری برای متخصصان جوان ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: ارتقاء دانش و تجربه موجب پیشرفت و پایداری در حوزه فناوری و کسب و کارهای مبتنی بر آن می‌شود.

او افزود: امروز در مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف با بسیاری از جوانان پرانرژی و خلاق آشنا شدم که می‌توانند پایه‌ی موفقیت آینده باشند.

 مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف

برنامه نویس ارشد تیم تولید توسن تأکید کرد: در این حرفه، عشق به کار اساسی است و باید با فشارهای مختلف کاری که در محیط‌های مختلف اتقاق می افتد، مواجه شد. من همواره سعی کرده‌ام دانشم را به‌روز نگه دارم؛ زیرا باور دارم که دانش کامپیوتر همواره در حال پیشرفت است و من باید همیشه همگام با آن باشم.

آقازاده همچنین بر ارائه برنامه‌ها و کدهای به روز دنیا و اهمیت آشنایی نیروهای جوان با شرکت‌های معتبر و برندهای کارفرمایی تاکید کرد و ادامه داد: برای پیشرفت در دنیای فناوری، لازم است که برنامه‌ها و کدها با تکنولوژی‌ها و نیازهای امروز جامعه هماهنگ باشند.

او گفت: شرکتی که توانایی ارائه برنامه‌ها و کدهای به روز دنیا و تسلط بر تکنولوژی‌های جدید را داشته باشد، جذابیت بسیاری برای جوانان دارد. نیروهای جوان باید بتوانند با برندها و کارفرماهای معتبرآشنا شوند تا بتوانند بهترین فرصت را برای رشد حرفه‌ای خود انتخاب کنند.

برنامه نویس ارشد تیم تولید توسن افزود: تجربه‌هایی که در طول سال‌ها به دست آمده، ارزشمندترین دارایی‌های ما در این حوزه هستند و نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر موفقیت در حوزه فناوری باید به آرامی و با توجه به تجربه‌های به‌دست‌آمده پیش رود، اظهار کرد: هر کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند، باید به این نکته توجه داشته باشد که پیشرفت و موفقیت نیازمند زمان و تجربه است و نمی‌توان به سرعت و در کوتاه‌مدت به اهداف دلخواه رسید.

پلتفرم چندین برای توسعه فردی و رشد بچه ها در حوزه فناوری است

در ادامه الناز برمکی، سرپرست آموزش توسن آکادمی درباره حضور پلتفرم چندین در این رویداد به عصربانک گفت: در پلتفرم چندین، با همکاری افراد ما سعی می‌کنیم تا از طریق برخی سوالات، نیازها و تمایلات آن‌ها را برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشخص کنیم. همچنین از این نظرسنجی برای برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی آینده‌ و تطبیق آن با نیازهای جامعه‌ی برنامه‌نویسان استفاده می‌کنیم.

 مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف

وی ادامه داد: به عنوان مثال، اگر بیشترین تمایل افراد به دوره‌های آموزشی آنلاین باشد، ما برگزاری رویدادهای مرتبط با آموزش آنلاین را در نظر خواهیم گرفت. هدف ما از برگزاری رویدادها و شرکت در مسابقات کدنویسی، جذب بیشتری از جامعه برنامه‌نویسان و افزایش دانش و تجربه فنی آن‌هاست.

برمکی افزود: در نتیجه، از طریق برگزاری رویدادهای مرتبط با منابع انسانی و برنامه‌نویسی، به تأمین نیازهای منابع انسانی و جذب نیروهای جدید برای آکادمی توسن کمک خواهیم کرد.

برمکی در پایان درباره سوالات چندین توضیح داد: موضوع اصلی چندین در این رویداد این سوال بود که “شما برای توسعه فردی و رشد خود، کدام یک از روش‌های زیر را انتخاب می‌کنید؟”
و شرکت کنندگان می‌توانستند پاسخ‌های زیر را درباره این سوال انتخاب کنند:
– دوره آموزشی آنلاین و وبینار– دوره آموزشی حضوری – رویدادها و دورهمی‌های تخصصی– اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها– بوت کمپ و هکاتون Hackathon

مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.