هشدار درمورد رمزارزها/تراکنش‌های رمزارزی پولشویی است

رئیس مرکز اطلاعات مالی گفت: در کشور ما هنوز رمز ارز فاقد مجوز است و قانونی نیست و به عنوان یک فعالیت با زمینه پولشویی به آن نگاه می‌کنیم.

هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر حساب‌های هنرمندان و سلبریتی‌ها گفت: هر تراکنش مالی و اقتصادی در کشور رصد می‌شود و اگر احراض شود که مشکوک به پولشویی و جرایم پولشویی است، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

وی پیش از این نیز در خصوص رصد جریانات مالی گفته بود که برای اولین بار بانک اطلاعاتی اشخاص مظنون به پولشویی ایجاد شد که برهمین اساس ۱۳۰۰ شخص مظنون به پولشویی تحت ممنوعیت قرار گرفتند همچنین بالغ به ۱۰ هزار شخص حقیقی و حقوقی فاقد پرونده مالیاتی در مرکز اطلاعات مالی شناسایی شدند.

خانی تاکید کرده بود که بیش از ۳۰ پروژه رصد جریانات مالی در حوزه ارز، قاچاق، حوزه رمز ارزها و صندوق‌های قرض‌الحسنه فاقد مجوز در دستور کار است. وی همچنین در خصوص فعالیت افراد در حوزه رمز ارزها نیز گفت که در کشور ما هنوز رمز ارز فاقد مجوز است و قانونی نیست، هر اقدام اقتصادی هم که مجوز قانونی در چهارچوب قوانین و مقررات کشور نداشته باشد، به عنوان یک فعالیت با زمینه پولشویی به آن نگاه می‌کنیم.

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.