بانک کارآفرین ۵۰ هزار میلیاردی شد

مجمع فوق‌العاده بانک کارآفرین برگزار شد و با موافقت سهامداران، سرمایه بانک به ۵۰هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین صبح سه شنبه ۸ اسفندماه ١۴٠٢ به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه، با حضور بیش از ۷۱ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار،نماینده بازرس و حسابرس قانونی برگزار شد.

پس از قرائت دستور جلسه و همچنین مجوزهای قانونی، با افزایش سرمایه ۹ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته‌ها موافقت شد.
در این مجمع پس از ارائه گزارش رضاراضی‌زاده معاون مالی و امور مجامع بانک و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سهامداران با افزایش سرمایه بانک کارآفرین از ۴۶هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته رای مثبت دادند. این مرحله از افزایش سرمایه در بانک بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران و به میزان ۴هزار میلیارد ریال صورت گرفت.

احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین در این مجمع ضمن اشاره به گزارش فعالیت‌های انجام شده بانک در یک سال گذشته، گفت: طی این مدت تمرکز بانک بر اصلاح زیرساخت‌های مورد نیاز بود که از مهمترین آن می‌توان به تحول در بخش فناوری اطلاعات بانک اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: این امر به صورت کامل در چارت فناوری اطلاعات، نیروی انسانی و در نهایت core بانک در کمترین زمان ممکن و بدون مغایرت افتاد.

به گفته وی، تغییرcore بانک نیازی بود که در سالهای گذشته احساس می شد اما به دلیل ریسک بالای آن اجرا نشده بود،در سالی که رو به پایان است؛ با اتکا به نیروی انسانی متبحر بانک، این امر به سرانجام رسید.

بهاروندی با اشاره به تغییرات در حوزه ارز و بین الملل نیز تاکید کرد: در طی یکسال گذشته با ارائه خدمات ارزی ، این بخش به روزهای اوج خود بازگشته و توانسته ایم در۵ماه گذشته سهم مناسبی از بازار را در این بخش به دست آوریم.

وی همچنین ایجاد انبار اسناد بانک ، پروژه دیتا سنتر بانک و اقدامات زیر ساختی و سخت افزاری را از دیگر اقدامات انجام شده در طی سال ۱۴۰۲خواند که تا پیش از مجمع عادی سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل بانک کارآفرین؛ نیروی انسانی را مهمترین سرمایه بانک خواند و در خصوص محل تامین افزایش سرمایه بانک گفت: طبق قانون، بانکها هر ۵سال یکبار می توانند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود افزایش سرمایه بدهند و این امر برای بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ انجام شد.

به گفته بهاروندی، با توجه به اینکه طی این سالها امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ممکن نبود؛ با دریافت مجوز از سهامداران برای استحکام صورت‌های مالی، بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل بانک در توضیح خود اضافه کرد: افزایش سرمایه با هدف بهبود و ارتقاء نسبت‌های عملیاتی، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، اعطای تسهیلات و بهبود سهم از بازار انجام خواهد شد و بی شک افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری و همچنین بهبود ساختار مالی و کاهش ریسک منجر خواهد شد.

در جریان برگزاری این مجمع رضا راضی زاده دبیر مجمع و معاون مالی و امور مجامع با اشاره به روند تغییرات سهام بانک در ۲۴سال گذشته گفت: بحث افزایش سرمایه بانک، در سالهای گذشته همواره مورد تاکید بوده است و این روال بعد از افزایش سرمایه سال ١٣٩٩ به صورت پیوسته هر ساله تکرار شده تا مزایای مهمی از جمله معافیت مالیاتی بانک از این منظر محقق شود.

به گفته وی، بانک کارآفرین در حال حاضر در شبکه بانکی ششمین بانک خصوصی کشور است که پس از افزایش سرمایه آن به ۵۰هزارمیلیارد ریال به جایگاه چهارم در جمع بانک‌های خصوصی ارتقاء خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.