افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه

فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سیدابراهیم رئیسی به همراه جمعی از وزرا و آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه صبح امروز جمعه در اولین بخش از برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در شهرستان شوش، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کرد.

فاز اول این مجتمع در مدت 2 سال و با حمایت مالی بانک سپه و سرمایه ای معادل 43 میلیون یورو اجرا شده و از ظرفیت تولید سالانه 400 هزار مترمکعب برخوردار است.

رئیس جمهور در جریان این مراسم از بخش‌های مختلف کارخانه و مزرعه کشت چوب این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های آن مطلع شد.

با بهره‌برداری از این مجتمع حداقل هزار فرصت شغلی مستقیم و 8 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و ضمن تامین مواد اولیه تولید انواع محصولات فشرده چوبی بدون آسیب و لطمه به محیط زیست، از منابع طبیعی نیز صیانت شده و باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگترین تولید کننده‌های انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های هایگلاس، صفحات لب گرد و کاغذ آغشته ملامینه است.

این مجموعه در راستای تولید و ایجاد اشتغال و به منظور حفاظت از جنگل‌ها و محیط زیست، صیانت از منابع ملی و فراهم کردن بستری مطمئن برای جوانان جویای کار، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در خصوص تأمین مواد اولیه، طرح زراعت درختان جنگلی با سرعت رشد بالا را در قالب شرکت کشت و صنعت پاک چوب در دستور کار قرار داده است.

مراحل اجرایی پروژه کشت و صنعت پاک چوب پس از تحویل زمینی به مساحت 584.6 هکتار از اراضی بایر در سال 94 آغاز و در فاز اول 125 هزار اصله نهال اکالیپتوس در زمینی به وسعت 70 هکتار از اراضی شرکت، در اسفند 94 کشت شد.

در بهار سال 96 پس از تکمیل ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری مجموعه، طی مدت سه ماه کل اراضی باقیمانده شرکت با وسعت حدود 500 هکتار و تعداد 900 هزار اصله نهال کشت شد و تا به حال بالغ بر یک میلیون و 200 هزار اصله درخت در این مجموعه کشت شده است.

شرکت پاک چوب همچنین در راستای اشتغال‌آفرینی غیرمستقیم، تاکنون اقدام به توزیع حداقل 2 میلیون 500 هزار نهال میان مردم به منظور خرید چوب آن کرده است.

در مجتمع کشت و صنعت پاک چوب در راستای صیانت از منابع ملی و درختان، از تنه درختان اکالیپتوس کشت شده برای تولید الوار، از شاخه‌های آن برای تولید محصولات فشرده و از برگ‌های درخت نیز برای تولید عصاره اکالیپتوس استفاده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.