حمایت داتین و مدرسه داتین از مسابقه برنامه‌نویسی شریف کدجم

گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شریف با حمایت شرکت داتین، چهارمین مسابقات برنامه‌نویسی آنلاین شریف کدجم را برگزار می‌کند.

گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شریف با برگزاری مسابقات برنامه‌نویسی در روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند تلاش می‌کند تا بستری مناسب برای ارتقای دانش فنی، مهارت و خلاقیت برنامه‌نویسان ایرانی فراهم آورد. هدف از برگزاری رویداد، که چهارمین دوره خود را تجربه می‌کند این است که شرکت‌کنندگان، استعداد خود را در حل مسائل برنامه‌نویسی محک بزنند و در فرایند مسابقات شرکت کنند. در مسابقه آنلاین شریف کدجم، برخلاف سایر رقابت‌ها که روی بردوباخت افراد متمرکز است، توانایی‌های برنامه‌نویسان بدون درنظرگرفتن زبان برنامه‌نویسی خاص، مورد سنجش قرار می‌گیرد. درحقیقت مخاطب این رویداد، تمام کسانی هستند که توانایی برنامه‌نویسی دارند. حتی تسلط به یک زبان نیز برای شرکت در این مسابقه، کافی است.

نحوه برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی کدجم

این مسابقه در دو مرحله طراحی شده؛ مرحله نخست آن با هدف سنجش توانایی افراد و استعدادیابی آنهاست. در این بخش، آنها تعدادی سوال چالشی دریافت می‌کنند و مدت زمان محدودی برای پاسخ دارند. حل سوالات بیشتر نیز مساوی است با دریافت امتیاز بیشتر و راه‌یابی به مراحل بعدی.

کمیته فنی مسابقات که شامل سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات، چهره‌های موفق استارت‌آپی و افراد سرشناس حوزه ICT هستند، سوالات چالشی رویداد را طراحی می‌کنند و وظیفه امتیازدهی و داوری را برعهده دارند. 15 نفر برتری که به این مرحله راه می‌یابند، در سامانه مسابقات حاضر می‌شوند، به سوالات شفاهی داوران و کمیته فنی پاسخ می‌دهند و نمره مربوط به این بخش را دریافت می‌کنند.

حمایت داتین از مسابقه برنامه‌نویسی کدجم

این شرکت در سال‌های اخیر با تاسیس مدرسه داتین در پی آن است تا پیوندی بین دانشگاه و محیط حرفه‌ای کار برقرار کند. به این ترتیب از تازه‌واردان برنامه‌نویسی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامیپوتر و فناوری اطلاعات در سراسر کشور دعوت به همکاری می‌کند تا این افراد تجربه، مهارت و توانایی‌های فنی و ارتباطی را در تعامل با سایر همکاران داتینی خود، کسب کنند. درحقیقت داتین با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های برنامه‌نویسی و همچنین، شناخت و جذب افراد توانمند و خلاق در حوزه برنامه‌نویسی از این رویداد حمایت می‌کند. درنهایت ۱۵ نفر برتر این رقابت، می‌توانند از این شرکت بازدید کنند و با فعالیت‌های آن آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.