کاهش ۴۰ درصدی جرایم اسکیمر

رئیس پلیس فتا فراجا به اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت‌کننده کارت‌های بانکی هموطنان (اسکیمر) در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با تداوم این طرح در نوروز، وقوع این نوع جرایم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سردار وحید مجید درباره طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا درباره شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت‌کننده کارت‌های بانکی (اسکیمر) اظهار داشت: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می‌یابد، این طرح در حال اجراست.

این مقام مسئول درباره نحوه اجرای این طرح گفت: با ابلاغ دستورالعمل عملیاتی به همه رده‌های پلیس فتا، اکنون گروه‌های عملیاتی ما به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز استان و شهرستان‌ها در حال گشت‌زنی در معابر و محورهای مواصلاتی بوده و نظارت بر عملکرد فروشندگان سیار در جریان است.

۲۳ مجرم شناسایی شد

وی با اشاره به آمار کشفیات این حوزه افزود : در ۱۰ روز گذشته تاکنون تعداد ۱۷ هزار فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضایی دستگیر شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوه نقدی در حساب‌های این مجرمان مسدود شده است و افراد دستگیر شده به همراه ادله جرم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس سایبری کشور اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته با توجه به ارائه هشدارهای آموزشی، افزایش آگاهی هموطنان و اجرای این طرح عملیاتی آمار وقوع جرایم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید از فروشگاه‌ها و فروشندگان سیار حتما همه مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان «پوز بانکی» و وارد کردن رمز کارت را شخصا انجام دهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک‌های خود اقدام کرده و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کنند.

سردار مجید خاطرنشان کرد : عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

/ایرنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.