خروج ابر آروان از تحریم‌های اتحادیه اروپا برای اکوسیستم استارتاپی ایران امیدوارکننده است

لغو تحریم‌های بین‌المللی رویدادی کمتر متداول است که نه فقط برای ابر آروان، که برای تمام اکوسیستم استارتاپی ایران مغتنم به‌شمار می‌آید.

نیما قاضی؛ رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران: در طی سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای استارتاپی بسیاری با بدرفتار‌ی‌های رسانه‌ای مواجه و مورد هجمه واقع شدند. در این میان، ابر آروان از میانه‌های سال ۱۴۰۱ و به‌دور از مبانی فنی و حقوقی در فهرست تحریم‌های سیاسی اتحادیه اروپا قرار گرفت و به‌عنوان یکی از بازیگران این زیست‌بوم، هزینه‌های متنوعی را متحمل شد.

حالا و پس از گذشت هفده ماه و بر اساس پیگیری‌های قانونی و و ارائه‌ی مستندات فنی، این شرکت توانسته خود را از ذیل این تحریم‌های ناعادلانه خارج کند. لغو تحریم‌های بین‌المللی رویدادی کمتر متداول است که نه فقط برای ابر آروان، که برای تمام اکوسیستم استارتاپی ایران مغتنم به‌شمار می‌آید. انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن تقدیرِ پایمردی و ممارست این مجموعه برای احقاق حقوق خود، این دستاورد را به تمام بازیگران اکوسیستم استارتاپی ایران تبریک می‌گوید.

کسب‌وکارهای حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال که با گونه‌های مختلفی از تحریم و تبعیض داخلی و خارجی مواجه بوده و هستند، همواره توانسته‌اند با اتکا به دانش، تجربه و اراده‌ی خود، بر مشکلات فائق آمده و راهکارهایی را برای برون‌رفت از شرایط دشوار ابداع کنند. انجمن تجارت الکترونیک تهران امیدوار است که این دستاورد فنی-سیاسی، دلیلی برای رفع سوء نظرهای موجود در بخش‌های مختلف حاکمیت و جامعه به این اکوسیستم باشد و موجبی شود که با دید بازتری به این گروه از کسب‌وکارها نگریسته شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.