۸ درصد منابع خراسان شمالی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان شمالی خبر داد: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان با رشد ۶۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ همراه بود و به ۲۱هزار میلیارد ریال رسید. رقم مذکور حدود ۸ درصد کل منابع استان را شامل می‌شود.

«سید روح‌الله میرهادی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان شمالی اظهار داشت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان با رشد ۶۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ همراه بود.

وی افزود: متناسب با آن مصارف استان افزایش ۸۵ درصدی را تجرب کرد، اما خوشبختانه نسبت مطالبات به مصارف با ۰.۴۵ (چهل و پنج صدم) درصد بهترین عملکرد را در شبکه بانکی استان داشته است. در سال گذشته منابع استان از ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به ۲۱هزار میلیارد ریال رسید.

میرهادی گفت: رقم مذکور حدود ۸ درصد کل منابع استان را شامل می‌شود و برای سال ۱۴۰۳ هدف بانک رساندن این سهم نقدینگی به ۱۵ درصد است.

وی خاطرنشان ساخت: از مهم‌ترین اقدامات بانک در سال ۱۴۰۲ افتتاح سومین شعبه در شهرستان بجنورد بود که با همت و حمایت مدیران محترم ارشد بانک محقق شد. این کار قطعاً به ارائه بهتر خدمات بانکی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

میرهادی خبر داد: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان شمالی دارای ۷ شعبه در شهرهای بجنورد (۳ شعبه)، شیروان، اسفراین، آشخانه و گرمه و همچنین یک باجه فعال در شهر گرمه است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان شمالی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۳۰هزار فقره وام به مبلغ مجموع ۲۱هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در استان پرداخت شد. از این تعداد ۳۲۱ فقره وام ازدواج به مبلغ ۶۶۴ میلیارد ریال، ۲۴۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال و ۲۴۱ فقره وام مشاغل خانگی به مبلغ ۱۷۹ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین ۱۱۳ فقره وام مرتبط به جزء ۳ تبصره ۱۸ به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت، ۲۷۲ فقره وام مربوط به جزء۴ تبصره ۱۸ به مبلغ ۳۴۴ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت و تعداد ۳۷۹ فقره وام تبصره ۱۶ به معرفی‌شدگان بنیاد برکت، بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و نظام وظیفه و ۲۶ فقره وام بند الف تبصره ۱۸ کمیته امداد بوده و بانک از این طریق نقش مهمی در رفع موانع اشتغال‌زایی در استان داشته است.

میرهادی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و همچنین ارائه خدمات، در طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳۰۰ فقره وام خرید کالا به مبلغ مجموع ۲۵۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت کرده است. همچنین در این مدت تعداد ۱۵۰ فقره وام خرد در حوزه مسئولیت اجتماعی برای رفع احتیاجات ضروری پراخت شده است.

وی با اشاره به طرح مهریار و اهمیت آن برای حمایت از کارکنان سازمان‌ها، اظهار داشت: در قالب طرح مهریار (واریز حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران) در سال ۱۴۰۲ مجموعاً ۱۲۴ میلیارد ریال وام در استان به پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداخت شده است.

میرهادی تصریح کرد: هم‌اکنون اغلب خدمات بانکی به‌صورت غیرحضوری و از طریق همراه‌بانک و پیشخوان مجازی بانک قابل انجام است. در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۱هزار فقره حساب در استان افتتاح شده که از این تعداد ۲۳هزار و۵۰۰ فقره حساب و معادل ۷۵ درصد به صورت آنلاین بوده است. همچنین از حدود ۳۰هزار فقره وام واریز شده که تعداد ۱۸هزار و ۷۰۰ فقره معادل ۶۲ درصد به‌صورت آنلاین تشکیل پرونده و پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ فقره وام فوری در استان پرداخت شده است. این وام به دلیل رتبه اعتباری قابل قبول مشتریان، بدون ضامن و بدون دریافت هیچ گونه وثیقه‌ای از قبیل چک و سفته پرداخت شده است.

میرهادی گفت: همه وام‌های با مبلغ کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال نیز با کارمز صفر درصد پرداخت شده است. علاوه بر این، تعداد ۴۲۰۰ فقره وام بدون ضامن صرفاً با دریافت وثایق از وام‌گیرنده پرداخت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.