جیبی‌مو، از پرداخت‌یاری تا مدیریت مالی هوشمند

مهدی مرادیان، مدیرعامل جیبی‌مو در گفت‌وگو با عصربانک از تولد یک برند جدید خبر داد و گفت: برند جدید جیبی‌مو بر پایه دانش و تجربه چندین ساله و تخصصی در بازارهای مالی، به عنوان یک دستیار در کنار واحد مالی قرار خواهد گرفت که در حوزه B2B برای مدیریت منابع و سرمایه‌گذاری راهکار جذابی خواهد بود.

شرکت جیبی‌مو در سال ۱۳۹۶ با تکیه بر فعالیت تیمی متشکل از متخصصین و جوانان خلاق و با انگیزه تاسیس شد. اکنون جیبی‌مو، با بهره‌مندی از فناوری بانکداری باز و پرداخت‌یاری، تبدیل به بازوی مالی سازمان‌های بزرگ و مطرح کشور شده‌ است.

مهدی مرادیان، در گفت‌وگویی با عصربانک، از راهکارها، سرویس‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت گفت و از توسعه همکاری‌های این پرداخت‌یار با تمام کسب‌وکارهایی که نیاز به تسویه آنی وجوه دارند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مرادیان کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی دارد و 26 سال است که در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. او در شرکت‌های مختلفی مثل اینفوتک، سودکسو، داده کاوان توسن فعالیت داشته و در نهایت در شهریور 1402 مدیرعاملی جیبی‌مو را برعهده گرفته است.

جیبی مو

 

جیبی‌مو در مسیر توسعه

مرادیان در ابتدا گفت: جیبی‌مو یکی از استارتاپ‌های فین‌تکی بود که سال 96 با مدل پرداخت C2C متولد شد و حدودا سال 98 به گروه مالی فارابی اضافه شد. از همان زمان بود که به پرداخت‌یارها مجوز داده شد، و جیبی‌مو نیز مجوز پرداخت‌یاری گرفت تا خدمات پرداخت را در گروه مالی فارابی ارائه بدهد. آن زمان فارابی 51 درصد سهام را به واسطه شرکت سوشیانت خریداری کرد.

او افزود: بعد از گسترش خدمات مبتنی بر بانکداری باز، جیبی‌مو فعالیت خود را در این حوزه توسعه داد و پلتفرم تسویه وجوه را برای فارابی ایجاد کرد، و از آن زمان کارگزاری فارابی فرایند تسویه آنی خود را تحت عنوان PAYFast  از طریق جیبی‌مو ارائه می دهد.

در حال حاضر محصول فعلی  جیبی مو خدمات بانکداری الکترونیکی و مدیریت جریان نقدینگی را به واسطه ی همکاری با 12 بانک فعال ارائه می دهد و در حال توسعه‌ی همکاری با سایر بانک‌ها  در ماه های آتی هستیم. به این ترتیب تا چند ماه آینده حدود 17 بانک را در سبد خدماتمان خواهیم داشت و تسویه آنی را از طریق این بانک‌ها به مشتریانمان ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل جیبی‌مو تاکید کرد: از حدود 2 سال پیش در بازار رمزارزها شروع به فعالیت کردیم و به صرافی‌ها و همچنین کسب و کارهایی که در حوزه طلا مشغول به کار هستد خدمات ارائه می‌دهیم. عمده خدمات جیبی‌مو به مشتریانی ارائه می‌شود که گردش پولی بالا برایشان اهمیت دارد. مشتریان ما در واقع کسب‌و‌کارهایی با گردش مالی بالا هستند که نیاز به خدمات تسویه  وجوه آنی دارند؛ مانند کارگزاری ها، نهادهای مالی، صرافی ها وطلافروشی‌ها؛ از سایر خدمات ما نیز می‌توان به سرویس‌های استعلامی و احراز هویتی اشاره کرد.

او شرح داد: با توجه به اینکه گروه مالی فارابی سال 1401 مالکیت حداکثری شرکت جیبی‌مو را در اختیار گرفت، در آینده سرویس های سرمایه گذاری در حوزه ی B2B به خدمات ما اضافه خواهد شد.

مزیت رقابتی جیبی‌مو

او درباره مزیت‌ رقابتی جیبی‌مو افزود: ما راجع به مزیت‌های رقابتی در حوزه تکنولوژی خیلی سخت می‌توانیم صحبت کنیم، اما در بازار سرمایه بعد از سال ها فعالیت مستمر می توانیم بگوییم محصول و خدماتمان با قوانین بازار سرمایه تطابق کامل دارد. لذا دانشی که ما در بازار سرمایه داریم، می‌تواند مزیت رقابتی محسوب گردد. در حوزه رمزارز نیز چند سرویس در دست پیاده‌سازی داریم که هم برای قانونگذار و هم بازیگران جذاب هستند.

برنامه‌های سال 1403 جیبی‌مو

مهدی مرادیان در آخر با اشاره به برنامه‌های آتی جیبی‌مو گفت: قصد داریم به سمت  Embedded invest  که از شاخه‌های  Embedded Finance است حرکت کنیم و برند جدیدی در این حوزه رونمایی خواهیم کرد.

پس از این، بهره مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی به‌عنوان یک دستیار مالی، راهکار جذابی در جهت مدیریت منابع مالی و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.