احراز هویت هوشمند در فرودگاه بین‌المللی دوبی

مسافران شرکت هواپیمایی امارات و فرودگاه دوبی در آینده‌ای نزدیک توسط دستگاه‌های جدید مجهز به فناوری تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند، شناسایی و وارد هواپیما خواهند شد.

عصر بانک؛اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان و ماموران فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

 

فرودگاههای بین‌المللی بسیاری در سراسر جهان با خریداری تجهیزات جدید و به روزرسانی خدمات ارائه شده خود، در چند ماه اخیر اعلام کرده‌اند که با نصب دستگاههای جدید مخصوص تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند در آینده ای نزدیک به مسافران خود این امکان را می دهد تا بوسیله این دستگاههای جدید به هنگام ورود و خروج از گیت های فرودگاه شناسایی شوند.

 

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند. کشورهای بسیاری هم‌اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

 

بر اساس گزارش گلف نیوز ، هواپیمایی امارات که اصلی‌ترین و بزرگترین ایرلاین فعال در کشور امارات متحده عربی است و فرودگاه آن در دوبی نیز به تازگی اعلام کرده است که میزبان تجهیزات و دستگاههای الکترونیکی و هوشمند مذکور خواهد بود تا امکان سریعتر رد شدن از گیت های ورودی و خروجی و تسهیل در روند احراز هویت را برای مسافرانی که از خدمات این فرودگاه و ایرلاین استفاده می‌کنند، فراهم بیاورد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.