همه چیز درباره شرکت امیدپی

شرکت فراپردازان آروند امید (امیدپی) در ابتدا با نام سایان کارت با هدف ارائه خدمات پرداخت در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. پس از آن در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ مجوز به‌عنوان اولین مؤسسه ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (payment service provider) psp از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.

این شرکت در سال ۱۳۹۱ و با تأسیس شرکت شاپرک از سوی بانک مرکزی به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت موفق به دریافت مجوز فعالیت شد. سایان کارت در سال ۱۴۰۰ باتوجه‌به تغییراتی که در این سال‌ها داشت در نهایت نام خود را به فراپردازان آورند امید یا همان امیدپی تغییر داد.

حالا امیدپی با استفاده از سیستم‌های به‌روز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله باسابقه‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شناخته می‌شود.

 چشم‌انداز امیدپی

امیدپی در تمام مراحل تلاش می‌کند تا با ارائه راه‌حل‌های پرداخت یکپارچه هوشمند و ایجاد بستری امن و پایدار به قابل اعتمادترین و مبتکرترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت تبدیل شود و به‌عنوان مسیری برای تحقق این هدف شرکت بهبود مستمر خدمات، افزایش بازار از طریق ایجاد تنوع ارتقا کمی و کیفی خدمات با رعایت استانداردهای بین‌المللی و الزامات بالادستی را در دستور کار خود قرار داده است.

 خدمات امیدپی

شرکت امیدپی در بخش‌های متنوعی از حوزه پرداخت خدمات دیجیتال به مشتریان خود ارائه می‌کند. این خدمات را می‌توان به‌صورت کلی به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

  • سامانه‌های کسب‌وکاری

از جمله برجسته‌ترین سامانه‌های شرکت امید پی می‌توان به سامانه جامع هوشمند فروش نان اشاره کرد. طی این طرح ملی همه نانوایی‌های کشور به دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند مجهز شدند و همچنین در نتیجه به ثمر نشستن این طرح با حاکمیتی داده‌محور تخصیص آرد به نانوایی‌ها به‌صورت هوشمند و قابل‌رصد و پایش صورت می‌گیرد.

  • انواع ابزار پذیرش
  • دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی
  • درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
  • درگاه پرداخت موبایلی (موبایل اپلیکیشن)
  • تجهیزات فروشگاهی (کیوسک هوشمند، صندوق فروشگاهی، ترازو، مودم و…)

 توسعه و نوآوری در امیدپی

هرچند که در مجموعه امیدپی تلاش می‌شود تا به نیازهای اساسی مشتریان پاسخ داده شود؛ اما این مجموعه همیشه برای یک گام تازه خود را آماده می‌کند برخی از این فناوری‌ها و نوآوری‌ها شاید یک محصول مستقل باشد و برخی دیگر را شاید بتوان متعلق به خانواده‌ای بزرگ‌تر دانست. برای مثال پس از اجرایی‌شدن طرح نانینو شرکت در گامی نوآورانه اقدام به رونمایی از برنامه کاربردی نظر و سامانه خیرات و نذورات کرد که افراد با استفاده از این برنامه کاربردی می‌توانستند نه‌تنها از اطلاعات و جزئیات مربوط به نانوایی‌های سراسر کشور اطلاع پیدا کنند، بلکه با خیرات نان در انجام یک کار خیر سهیم باشند.

از طرف دیگر این مجموعه با معرفی اپلیکیشن‌های متنوع در حوزه‌های مختلف پرداخت و همین‌طور سامانه‌های تازه برای پذیرندگان تلاش می‌کند تا همیشه و هر روز یک گام نوآورانه تازه‌تر را در جهت دسترسی ساده‌تر مشتریان به خدمات بردارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.