شروع به کار آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو)

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه اکوسیستم بانکداری به سمت استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حال حرکت است، گفت: ما در شرکت ملی انفورماتیک تخصص‌محوری و شتاب‌دهی سرمایه انسانی را دنبال می‌کنیم.

دکتر علیرضا ماهیار صبح امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه) و در مراسم رونمایی و آغاز به کار «آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو)» که با حضور دکتر علی دیواندری چهره خوشنام نظام بانکی، دکتر محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره گروه ملی انفورماتیک، مدیران فناوری اطلاعات بانک‌ها و فعالان صنعت پرداخت و استارت‌آپی کشور برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی با اشاره به ضرورت ارتقا مهارت و جذب نیروی متخصص در نظام بانکی برای پیشبرد بانکداری هوشمند، اعلام کرد: گروه ملی انفورماتیک با دارا بودن 3 هزار و 400 نیروی متخصص، یکی از مشتریان بالقوه فارغ التحصیلان آکادمی ملی انفورماتیک خواهد بود.
دکتر ماهیار تصریح کرد: براساس آماری که به طور تقریبی استخراج کرده‌ایم، تعداد فعالین حوزه فناوری اکوسیستم فین‌تک، پولی، بانکی، بورسی، بیمه و غیره نزدیک به 1.5 میلیون نفر است ولی این تعداد در مقایسه با ظرفیت مورد نیاز برای عصر اقتصاد دیجیتال از جمله بانکداری نسل چهارم، فاصله و شکاف بسیار قابل توجهی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ناترازی در ورود و خروج نیروهای متخصص فناوری اطلاعات در بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت را یادآور شد و گفت: در شرایطی که متخصصان به فکر مهاجرت هستند، آکادمی گروه ملی انفورماتیک امکان شناسایی، جذب و اشتغال این افراد را فراهم خواهد کرد.

آکادمی ملی انفورماتیک

وی ادامه داد: بر اساس همکاری که آکادمی ملی انفورماتیک با دانشگاه‌های مختلف داشته است، در ماه‌های گذشته بانک اطلاعاتی استعدادهای برتر را دریافت کرده‌‌ایم که برای شروع کار، ذخیره ارزشمندی است.
دکتر ماهیار گفت: امیدواریم با راه اندازی آکادمی ملی انفورماتیک شاهد شکوفایی و بهره‌برداری استعدادهای کشور در حوزه صنعت پرداخت، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، استراتژی و راهبردها باشیم.
لازم به ذکر است، آکادمی ملی انفورماتیک به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی و نوآوری در صنعت بانکی با هدف تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری های نوین بانکی امروز رونمایی شد.
مسیر رشد آکادمی ملی انفورماتیک با رویکرد آگاهی از آخرین خدمات ارائه شده توسط رقبای داخلی و خارجی، برای تمامی فعالان زیست‌بوم مالی کشور طراحی شده است.
این آکادمی با ارتقا دانش و سطح علمی افراد قصد دارد تا در آینده پیش‌روی، خود را به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی، نوآوری در صنعت بانکی با الگوپذیری از مفهوم نوین آینده بانکداری بین‌المللی معرفی و با بهره‌برداری از مقالات و ایده‌های آکادمی‌های پرشتاب اقدام به برگزاری دوره‌های هوشمند شخصی آموزشی برای پرسنل شبکه بانکی ایران با محوریت ارتقا دانش این افراد نماید.
دوره‌های کارآموزی، بوت‌کمپ آکادمی،آموزشی، مسیر شغلی و دوره‌های تخصصی و مدیریت از فعالیت ها و خدمات آکادمی ملی انفورماتیک است.
قراراست، آکادمی در شرکت‌های بزرگ بانکی و فناوری اطلاعات، نخبگان دانشجویی را در سطوح مختلف جذب و همزمان با به کارگیری آنها در حوزه‌های کاری، سبب رشد سازمان و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها شود.
ساختار اصلی آکادمی شامل گروه آموزش‌های تخصصی،گروه شتاب‌دهی ایده‌های نو، گروه ارتباط با دانشگاه (کارآموزی و بوت کمپ)،گروه‌ برگزاری نشست‌های بین‌المللی و گروه تولید محتوا تخصصی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.