از مُهر سازمانی شاکیلید تا درگاه امضا

ارائه مُهر سازمانی نوآوری مؤثر در تکمیل چرخه حقوقی است که برای نخستین بار توسط شرکت «شاکیلید» در اینوتکس ۲۰۲۴ از آن رونمایی شد.

مدیرعامل «شاکیلید» حضور در نمایشگاه اینوتکس 2024 را فرصتی برای تعامل با مخاطبان علاقمند به نوآوری، آشنایی حوزه‌های کسب‌وکار جدید و فیدبک محصولات در بازار دانست.

میثم فقیهی، مدیرعامل «شاکیلید» در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ در گفت‌وگو با عصربانک از اجرایی‌شدن راهکار درگاه امضا و رونمایی از مُهر سازمانی خبر داد و قابلیت جدید را امکان استفاده از درگاه امضا در سیستم عامل اندروید و IOS دانست.

«شاکیلید» نخستین شرکت ارائه‌دهنده مهر سازمانی است

وی همچنین به معرفی مهر سازمانی پرداخت که در چرخه امضاء حقوقی نیز پشتیبانی می‌شود و در حال‌حاضر شرکت‌‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته فقیهی معمولا طبق اساسنامه شرکت‌ها، اسناد تعهدآور باید به امضای رئیس هیئت مدیره برسد و مهر سازمانی داشته‌ باشد. تا الان مهر سازمانی به‌صورت امضاء دیجیتال قابلیت پشتیبانی نداشت اما در محصول جدید «شاکیلید» پس از امضاء افراد دارای حق امضاء در شرکت، مهردار شرکت می‌تواند از توکن سخت‌افزاری که گواهی مهر شرکت دارد برای تکمیل چرخه حقوقی اسناد استفاده کند.

فقیهی علاوه بر اینکه «شاکیلید» را نخستین شرکت ارائه مهر سازمانی معرفی کرد، به همپوشانی سیستم‌های امضاء و سرویس سفته به‌عنوان دیگر طرح‌ها جهت توسعه بازار در سال جاری اشاره کرد.

مدیرعامل «شاکیلید» بزرگترین مشکل در این حوزه را انحصارطلبی بعضی از سازمان‌های دولتی دانست که موجب خدشه در کاربرد امضاء و اختلال در رشد بازار می‌شود و به ضرر صنعت کشور می‌انجامد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.