امضای دیجیتال قراردادهای کار الکترونیکی با استفاده از امضامی

در جهان امروز که بخش بزرگی از تعاملات حقوقی و دولتی با استفاده از راهکارهای دیجیتال و با تغییر رویکردهای سنتی و قدیمی انجام می‌شوند، یکی از اهداف اصلی سازمان‌های کوچک و بزرگ ایجاد سرعت و سهولت و حذف فرآیندهای کاغذی است.

اما یک چالش بزرگ در این زمینه وجود منع‌ها و چالش‌های قانونی در پذیرش اسناد دیجیتال و عدم وجاهت قانونی مکفی برخی از این اسناد در مراجع قانونی است. پیش از این قانون امضای دیجیتال و پذیرش قانونی این راهکار تدوین شده و در بسیاری از مراجع قانونی مورد قبول است.

به تازگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغیه‌ای منتشر کرده است که طبق آن اعتبار قانونی قراردادهای کار الکترونیکی امضا شده با امضای دیجیتال و سایر راهکارهای امضای الکترونیکی نیز مورد تأیید مراجع ذیصلاح است.

اعتبار قانونی قراردادهای کار الکترونیکی

پیش از این زمانی که کافرمایان با پرسنل خود قراردادی را عقد می‌کردند و در پیگیری و وصل مطالبات این قرارداد با چالش رو به رو می‌شدند، می‌بایست این مسئله توسط وزارت کار مورد بررسی قرار می‌گرفت و با توجه به رویکرد ادارات مختلف، نوع رسیدگی به این چالش‌ها مورد اختلاف بود.

به همین منظور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پایان دادن به این چالش‌ها در ابلاغیه اخیر خود، قراردادهای کار الکترونیکی امضا شده با امضای دیجیتال و سایر راهکارها را نیز از نظر قانونی و معتبر بودن تأیید کرده است. البته این قراردادهای کار باید مطابق با قانون مدنی ، قانون کار و قانون تجارت الکترونیکی به صورت دیجیتال امضا شده باشند. رسیدگی به اختلافات مربوط به این دست قراردادهای کار بر عهده‌ی مراجع حل اختلاف و مراجع قضایی خواهد بود.

امضای دیجیتال قراردادهای کار الکترونیکی با استفاده از امضامی

راهکار امضامی برای امضای دیجیتال قراردادهای کار الکترونیکی

امضامی با ارائه راهکار پنل کسب و کار خود به سازمان‌ها، ادارات و کسب و کارهای خرد و کلان، امکان امضای قراردادهای پرسنلی موقت، دائم و پروژه‌ای طرفین قرارداد از جمله پیمانکاران، فروشندگان و تأمین‌کنندگان را فراهم می‌کند.

پنل کسب و کار امضامی با فراهم آوردن امکان ایجاد و امضای دستور پرداخت به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا قراردادهای فروش، محصول یا سرویس را امضا کنند.

همچنین این پنل با پشتیبانی از مُهر سازمانی (چرخه کامل امضای اسناد قانونی) امکان ارسال قرارداد و نمایش اسناد امضا شده و استعلام وضعیت قرارداد را فراهم می‌کند. ویژگی دیگر این پنل امکان تعریف گردش امضا در اسناد و ارائه گزارشات مدیریتی بر اساس شخصی‌سازی مطلوب کسب و کارهاست.

کاربران می‌توانند از طریق لینک مشخص شده برای استفاده از «پنل کسب و کار امضامی» درخواست ثبت کنند:

درخواست سرویس پنل کسب و کار امضامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.