جدیدترین راهکارهای توسن‌ تکنو آماده ورود به بازار هستند

امید شاهرخی، معاون توسعه محصول سخت‌افزار توسن تکنو در مصاحبه با عصربانک گفت: محصولات اندرویدی توسن‌تکنو دارای مشخصات فنی مناسب و کیفیت قابل رقابت با محصولات هم‌رده خود در مقیاس بین‌المللی هستند. قابلیت محصولات اندرویدی این است که در حوزه B2C و B2B با توجه به وجود ظرفیت‌ها، اپلیکیشن‌های متنوع و هوشمند روی آن‌ها نصب می‌شوند و محدودیت انجام فقط چهار عمل اصلی در کارت‌خوان‌های قدیمی برطرف شده ‌است.

شرکت سهامی عام «توسعه فن‌افزار توسن» با نشان تجاری «توسن‌تکنو» و نماد «فن‌افزار» در فرابورس، در حوزه‌هایی نظیر راهکارهای پرداخت الکترونیک هوشمند، راهکارهای بانکداری دیجیتال و تحول شعبه، راهکارهای جامع و یکپارچه فروشگاهی (شاپ)، شبکه امن و مستقل ماشین‌های بانکی (مانی‌تک)، راهکارهای مالیاتی (تکسا)، خدمات نگهداری و تعمیرات (پوینت) و راهکارهای هوش مصنوعی (آرتین) فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده دانش‌بنیان پایانه‌های پرداخت الکترونیک و ماشین‌های بانکی کشور، تجربه همکاری با بیش از ۱۶ بانک و ۲۰ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک کشور را در کارنامه خود دارد.

ما در عصربانک به‌منظور بررسی محصولات جدید و نگاهی به روند تولید محصولات پرداخت و بانکی شرکت «توسن‌تکنو» با امید شاهرخی، معاون توسعه محصول سخت‌افزار شرکت گفتگویی داشتیم.

TECHNO M500، نخستین پایانه پرداخت الکترونیک دانش‌بنیان کشور

شاهرخی در ابتدا به معرفی محصولات سخت‌افزاری پرداخت و گفت:‌ «شرکت توسن‌تکنو‌ در حوزه‌های مختلف سخت‌افزاری فعالیت دارد و در زمینه پایانه‌های پرداخت الکترونیک طی سه سال اخیر محصولات متنوعی را عرضه کرده است. TECHNO M500 یکی از محصولات نوین و طراحی‌شده روی پلتفرم اندروید است که در بهمن سال گذشته به‌عنوان نخستین پایانه پرداخت الکترونیک دانش‌بنیان در کشور رونمایی شد و به مرحله تولید انبوه رسیده است.»

معاون توسعه محصول سخت‌افزار شرکت توسن‌تکنو بر اهمیت ایجاد تنوع در تولید محصولات جدید پرداخت الکترونیک این شرکت تاکید و اضافه کرد: «D300 TECHNO یک پایانه پرداخت الکترونیک هوشمند و محصول جدید شرکت توسن‌تکنو است که با امکان اتصال به سامانه جامع مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک TECHSTORE و برخورداری همزمان از صفحه کلید عددی و صفحه نمایش لمسی، تجربه انجام فرآیند خرید در یک کارت‌خوان کلاسیک و در عین حال استفاده از امکانات یک کارت‌خوان هوشمند را فراهم می‌کند. همچنین محصول جدید دیگر توسن‌تکنو، پایانه پرداخت الکترونیک TECHNO P14 است که با بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، سرعت بالا و صفحه نمایش تمام لمسی، قابلیت استفاده به‌عنوان یک صندوق فروشگاهی کوچک را برای فروشنده ایجاد می‌کند.»

وی همچنین در مورد محصول جدید دیگر این شرکت افزود: «TECHNO A8900 جدیدترین عضو خانواده محصولات هوشمند اندرویدی است که به‌عنوان یک پایانه پرداخت نوین قرار است تحت لیسانس شرکت PAX و توسط شرکت توسن‌تکنو تولید و عرضه شود.»

شاهرخی در ادامه به معرفی راهکار خودپرداز و خوددریافت طلا پرداخت و گفت: «راهکار TECHNO GOLD ATM در بهمن سال گذشته، در نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر (IRAN GOLDEX 2024) که در مجتمع ایران‌مال برگزار شد، با همکاری شرکت زربد به‌عنوان یکی دیگر از شرکت‌های گروه توسن‌، رونمایی شد. TECHNO GOLD ATM این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد تا با اطمینان بالاتر و سهولت بیشتر اقدام به خرید و فروش سکه و شمش طلا کنند. این دستگاه همچنین می‌تواند احراز هویت خریدار یا فروشنده طلا را توسط حسگر اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره و اسکنر کارت هوشمند ملی انجام دهد.»

معاون توسعه محصول سخت‌افزار توسن‌تکنو در ادامه معرفی محصولات جدید این شرکت به تولید کیوسک جدید تولیدشده توسط توسن‌تکنو اشاره کرد و گفت: «کیوسک AK700 TECHNO نیز یک کیوسک اندرویدی است که طراحی آن با توجه به نیاز بازار در سال گذشته آغاز و آماده تولید انبوه و عرضه به بازار است.»

وی در همین زمینه افزود: «این کیوسک با توجه به صفحه نمایش لمسی، سخت‌افزار قوی و مجهز بودن به پایانه پرداخت الکترونیک،‌ مناسب استفاده در طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهاست. این کیوسک با استفاده از صفحه نمایش بزرگ خود، فرآیند سفارش و خرید را برای مشتریان ساده‌تر کرده و در زمان خریدار و فروشنده، صرفه‌جویی می‌کند.»

جدیدترین راهکارهای توسن‌ تکنو

کاهش هزینه‌ها و بازدهی مطلوب هدف تولید محصولات جدید توسن‌تکنو است

در ادامه این گفتگو، شاهرخی به ضرورت تولید محصولات جدید توسن‌تکنو پرداخت و خاطرنشان کرد: «با توجه به استراتژی سال‌های گذشته، بیش از 80 درصد محصولات حوزه پرداخت در آینده نزدیک روی پلتفرم‌های اندرویدی پیاده‌سازی می‌شوند. محصولات اندرویدی توسن‌تکنو دارای مشخصات فنی مناسب و کیفیت قابل رقابت با محصولات هم‌رده خود در مقیاس بین‌المللی هستند. قابلیت محصولات اندرویدی این است که در حوزه B2C و B2B با توجه به وجود ظرفیت‌ها، اپلیکیشن‌های متنوع و هوشمند روی آن‌ها نصب می‌شوند و محدودیت انجام فقط چهار عمل اصلی در کارت‌خوان‌های قدیمی برطرف شده ‌است.»

وی در ادامه گفت: «قابلیت مدیریت از راه دور (همانند پلتفرم‌های IOT)، ویژگی دیگر این محصولات است که امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مورد تأیید را فراهم می‌آورد و در محصولات جدیدتر نیز می‌‌توان خدمات ارزش افزوده را در سطح شبکه با کمترین هزینه توسعه داد.»

شاهرخی تاکید کرد: «در حوزه پرداخت، اطمینان‌خاطر و کاهش هزینه‌های عملیاتی مشتریان مد نظر است که در ارائه محصولات جدید، نیاز به مراجعه مکرر و صرف هزینه‌های بالا مرتفع شده ‌است. در واقع، پایانه پرداخت فقط یکی از اجزای پلتفرم است و سیستم‌عامل و سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیکTECHSTORE  به نحوی توسعه و سفارشی‌سازی شده‌اند که بتوان خدمات متنوعی به مشتریان ارائه داد و شرایطی برای مشتریان فراهم آورد که در صورت بروز مشکل، هزینه‌های عملیاتی به ‌شدت کاهش یابد و بازدهی مطلوب در طول زمان داشته‌ باشد.»

«توسن‌تکنو» ارائه‌دهنده راهکارهای دانش‌بنیان پرداخت الکترونیک

شاهرخی شرکت توسن‌تکنو را یکی از شرکت‌های پیشرو معرفی کرد و گفت: «نانینو، پروژه ملی و بزرگ توسن‌تکنو برای تولید و توسعه شبکه کارت‌خوان‌های اندرویدی بود که در آن، ۱۰۰ هزار کارت‌خوان اندرویدی وارد بازار شد. در مجموع تاکنون، بالغ بر ۶۰۰ هزار کارت‌خوان اندرویدی وارد بازار شده و از سری محصولات دانش‌بنیان توسن‌تکنو بیش از ۳۰۰ هزار پایانه پرداخت الکترونیک تولید و روانه بازار شده است.»

وی افزود: «تمام پذیرندگان پایانه‌های پرداخت الکترونیک، مشتریان توسن‌تکنو هستند و با توجه به استراتژی‌های توسعه بازار در توسن‌تکنو، می‌خواهیم شبکه فروش و خدمات‌رسانی در بخش B2C را توسعه دهیم. با توجه به تنوع محصولات سخت‌افزاری توسن‌تکنو، امروز علاوه بر بانک‌ها و PSPها، تمامی اصناف مشتریان ما هستند که صنوفی مانند صرافی‌ها و طلافروشان در کنار پایانه‌های پرداخت الکترونیک هوشمند می‌توانند از محصولTECHNO GOLD ATM  نیز استفاده کنند.»

جدیدترین راهکارهای توسن‌ تکنو

به سوی تولید دانش‌‌بنیان

شاهرخی در مورد دانش‌بنیان شدن توسن‌تکنو گفت: «از حدود ۱۴ سال پیش همکاری با شرکت PAX را آغاز نمودیم. از سال ۱۳۹۶ و با توجه به استراتژی‌های کشور مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، با همکاری شرکت PAX، به تولید پایانه‌های پرداخت الکترونیک با عمق تولید داخل ۳۴ درصد، پرداختیم. در ادامه با افزایش عمق تولید داخلی، مراحل بیشتری از تولید را بومی‌سازی کردیم و هم‌اکنون با توجه به گواهینامه‌های اخذشده از وزارت صمت، به عمق تولید داخلی ۵۳ درصد رسیده‌ایم.»

شاهرخی در ادامه بیان کرد: «یکی دیگر از اهداف توسن‌تکنو برای ارتقاء دانش، پشتیبانی از محصولات بود که اگر شرکت‌های سازنده به‌خاطر تحریم یا هر علت دیگری از فعالیت داخل ایران خودداری کنند، بتوان خدمات پس از فروش باکیفیت را به مشتریان ارائه داد.»

وی تاکید کرد: «انتقال و تولید دانش در سازمان را می‌توان استراتژی صحیحی برای بومی‌سازی دانست. این امر تنها به پایانه‌های پرداخت محدود نمی‌شود و توسن‌تکنو تا دو سال آینده در صنایع دیگر سخت‌افزار، الکترونیک و فناوری‌های این حوزه ورود خواهد کرد که قطعاً به توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی کمک می‌کند.»

 

ارائه راهکار جامع به جای فروش سخت‌افزار

شاهرخی در مورد وجود توانمندی در بومی‌سازی سیستم‌‌عامل اندروید روی سخت‌افزارهای «توسن‌تکنو» گفت: «سیستم‌عامل اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است که قابلیت توسعه را در زمینه هر نوع کسب‌وکار دارد. در حال حاضر روی محصولات دانش‌بنیان توسن‌تکنو می‌توان از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و توسعه سیستم‌عامل در پروژه‌های متنوع استفاده نمود.»

معاون توسعه محصول سخت‌افزار توسن‌تکنو خاطرنشان کرد: «با توجه به پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجادشده در شرکت و انجام پروژه‌های مطالعات بازار، توسن‌تکنو با ایجاد تنوع در سبد محصولات خود گام بلندی در راستای ارتقای سطح کمی، کیفی و خدمات پس از فروش محصولات برداشته است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.