مدیریت جریان نقدینگی از طریق «چاهار» جیبی‌مو

هتل اسپیناس پالاس روز دوشنبه چهار تیرماه سال جاری میزبان رسانه‌ها برای رونمایی از معرفی محصول جدید شرکت «جیبی‌مو» بود. در این نشست، مهدی مرادیان، مدیرعامل «جیبی‌مو» به معرفی محصول جدید شرکت تحت‌عنوان «چاهار» پرداخت و به پرسش‌های اصحاب رسانه در این زمینه پاسخ گفت.

مهدی مرادیان در ابتدای این رویداد «جیبی‌مو» را معرفی کرد و گفت: «جیبی‌مو» از سال 1396 آغاز به‌کار کرد و همواره نوآوری و کسب بازارهای متفاوت را سرلوحه کار خود داشته تا اینکه در سال 1398 و با حضور گروه مالی فارابی به‌واسطه شرکت سوشیانت در کنار دیگر سهام‌داران جیبی‌مو، سیر تحول شرکت شروع شد  و جیبی‌مو از شرکت B2C به شرکتی تبدیل شد که خدمات مالی را در بستر ده بانک در سطح B2B به کارگزاری فارابی ارائه داد.

وی افزود: پیاده‌سازی خدمات در حوزه کارگزاری فارابی، مهم‌ترین دستاورد در نسل دوم جیبی‌مو بود. همزمان مجوز پرداخت‌یاری و ارائه خدمات درگاه پرداخت نیز از بانک مرکزی اخذ شد و در نهایت  در سال 1402 با اعتماد گروه مالی فارابی و انتقال مالکیت به این گروه، نسل سوم جیبی‌مو شکل گرفت که در این نسل، توان پردازش ده‌ها همت تراکنش در ماه به‌طور دقیق و با افزودن بانک‌ها و PSPهای مختلف به مجموعه گسترش پیدا کرد.

«چاهار»؛ محصول نوین با چهار خدمت مطلوب

مدیرعامل «جیبی‌مو» در ادامه به معرفی محصول جدید اشاره کرد و اظهار داشت:‌ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه سازمان‌ها، مدیریت منابع است که در شرایط بحرانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. محصول جدید جیبی‌مو با عنوان «چاهار» با توجه به تجربه جیبی‌مو و در چهار بخش اصلی به‌واسطه حضور گروه مالی فارابی به سازمان‌ها عرضه شده است.

وی در مورد قابلیت‌های این محصول گفت: چهار ارزش اصلی محصول جدید شامل روش‌هایی برای دریافت پول، مدیریت نقدینگی درون‌سازمانی، تسویه هوشمند و کسب منفعت غیرعملیاتی از محل سرمایه‌گذاری با منابع سازمان‌ها است.

مدیریت جریان نقدینگی چاهار جیبی مو

خدمات دریافت پول

مرادیان اولین قابلیت را چنین تشریح کرد: در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک، با نگاه مدرن به خدمات دریافت پول سعی شده با ایجاد ابزارهای متنوع در درگاه پرداخت هوشمند لحاظ شود که به‌نظر می‌‌رسد این راهکار کمک شایانی به سازمان‌ها و کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای دارای ابزارهای الکترونیک و فعال در فضای تجارت الکترونیک داشته است.

وی افزود: سرویس برداشت مستقیم یا دایرکت دبیت ابزار دوم جیبی‌‌مو برای دریافت پول در سازمان‌هاست که در حال‌حاضر روی بانک‌های تجارت، ملی، کشاورزی، ملت، دی و سامان طراحی شده و حتی امکان تسویه‌های آنی فراهم است.

مدیرعامل «جیبی‌مو»‌ خاطرنشان کرد: همچنین به‌دلیل تجربه جیبی‌مو در زمینه پرداخت‌یارها، خدمات دیگری روی شناسه‌دارکردن حساب پذیرندگان و مشتریان چاهار ایجاد شده تا بتوان پول‌های دریافتی را به‌روش بانکی بهتر رصد و گزارش‌گیری کرد.

مدیریت نقدینگی

مرادیان در زمینه مدیریت نقدینگی نیز گفت: با این قابلیت، علاوه بر اینکه سازمان می‌تواند در لحظه بین حساب‌های خود به‌شکل دستی خدمات جابجایی منابع را انجام دهد، پیش‌بینی شده که در نسخه‌های آتی و از طریق ابزارهای هوش مصنوعی کمک بیشتری به مشتریان ارائه می‌شود.

انتقال وجه هوشمند

وی افزود: در حال‌حاضر ابزاری که به‌طور هوشمندانه و با قواعد گسترده این امکان را فراهم می‌آورد، انتقال وجه هوشمند نام دارد و با توجه به عملکرد مولتی‌بانک، این امکان با این ابزار فراهم شده که حساب‌های پشتیبان مشتریان از بانک های متفاوت تامین شود.

مدیرعامل «جیبی‌مو» سومین قابلیت را چنین توضیح داد:‌ در انتقال وجه هوشمند از الگوریتم‌های بسیاری برای کاهش خطای کاربری استفاده می‌شود و تقریبا پرداخت‌های دسته‌ای حجم بالا با کمترین خطا  پردازش می‌شود.

وی در ادامه گفت: معمولا زمانی که تعداد تراکنش‌ها بالاست، سازمان‌ها برای تسویه وجوه بین حساب‌های مقصد برای کنترل منابع و محاسبه حجم پرداخت‌ها از روش‌های دستی کمک می‌گیرند  تا بتوانند در مورد جابجایی منابع تصمیم‌گیری داشته‌ باشند که این موارد در محصول جدید جیبی‌مو به‌شکل هوشمندانه برای مشتریان فراهم شده‌ است.

دستیار مالی هوشمند

مرادیان چهارمین قابلیت «چاهار» را نیز چنین برشمرد: در خدمات سرمایه‌گذاری مبتنی بر صندوق‌های فارابی، سیستمی فراهم شده که موجودی مالی راکد شناسایی و پیشنهادهای سرمایه‌گذاری جذاب به مشتریان ارائه می‌شود که طی یک سال آینده، خدمات ارزش افزوده زیادی دربازه زمانی کوتاه روی این سامانه شکل خواهد گرفت تا بتوان به‌عنوان دستیار مالی هوشمند برای مشتریان عمل کند.

پس از معرفی «چاهار» و رونمایی از تندیس این محصول، اصحاب رسانه پرسش‌های خود را مطرح کردند.

مدیریت جریان نقدینگی چاهار جیبی مو

 

مرادیان در پاسخ به فعالیت «جیبی‌مو» اظهار داشت:‌ جیبی‌مو کنار گذاشته نمی‌ شود و محصولی است که فعالیت و مشتریان خاص خود را دارد و محصول چاهار با نگرش متفاوتی از ارزیابی بازارهای مختلف شکل گرفته و تفاوت آن، تمرکز روی پیاده‌‌سازی خدمات بانکداری باز از طریق حساب‌های مشتریان و ایجاد فرصت استفاده بهینه موجودی راکد در حساب‌ها است.

در ادامه الناز پیمان، مدیر توسعه کسب‌وکار «جیبی‌مو» نیز در مورد اثربخشی «چاهار» گفت: با توجه به اینکه «چاهار» چهار بعد را پوشش می‌دهد و یک محصول B2B است، کلیه سگمنت‌هایی که نیازهایی به این چهار حوزه داشته ‌باشند را پاسخ می‌دهد و از آنجا که سازمان بورس الزامی مبنی بر استفاده از درگاه‌های اینترنتی برای نهادهای مالی ایجاد کرده، این راهکار علاوه بر نهادهای مالی و کارگزاری‌ها قابلیت کاربرد توسط هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه و حتی بعضی از بانک‌ها و ادارات و شرکت‌های پخش را دارد.

مدیریت جریان نقدینگی چاهار جیبی مو

وی در زمینه مدل درآمدی اظهار داشت:‌ «چاهار» از نظر درآمدی محصولی منعطف است و با توجه به مدل کسب‌وکاری می‌توان انواع مختلف کارمزد، شراکتی، فروش لاینسس را انتخاب کرد.

مدیرعامل «جیبی‌مو» نیز در مورد شکل‌گیری اپلیکیشن «چاهار»‌ نیز گفت: در سامانه چاهار، همه سرویس‌ها به‌صورت وب‌سرویس فراهم است اما با توجه به کارتابل چند امضایی به‌شکل تجمیع‌شده امکان دارد اپلیکیشن برای صاحبان امضا عرضه شود.

وی در پاسخ به پرسشی راجع به بازار هدف اظهار داشت: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بازار هدف محصول جیبی‌مو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.