ونزوئلا به طور رسمی ارز مجازی پترو را عرضه کرد

دولت ونزوئلا به طور رسمی ارز مجازی پترو را که مدعی است اولین ارز مجازی با پشتوانه منابع نفت است را عرضه کرد.

عصر بانک؛ به نقل از راشاتودی، دولت ونزوئلا به طور رسمی استفاده از ارز مجازی پترو را کلید زد. رئیس جمهور ونزوئلا مدعی است پترو اولین ارز مجازی با پشتوانه منابع نفتی در جهان است.

 

طی ماههای گذشته نیکلاس مادورو از برنامه‌های جدید برای بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور خبر داده بود که شامل سیاست‌های جدید در قیمت‌گذاری بنزین  است که برای نخستین بار طی دو دهه گذشته قیمت  این حامل انرژی در ونزوئلا را افزایش خواهد داد. قیمت بنزین در ونزوئلا بسیار ارزان است.

 

دولت ونزوئلا معتقد است اجرای این طرح می‌تواند بخشی از بحران اقتصادی در این کشور را حل کرده و ارزش ارز ملی این کشور را بالا خواهد برد.

 

مادورو مدعی است ارز پترو به تقویت روند بهبود اقتصادی در این کشور منجر شده و انقلابی در اقتصاد ارزهای مجازی خواهد بود و شیوه جدید فعالیت‌های بازرگانی، مالی و مبادلات ارزی را معرفی خواهد کرد.

 

مادورو می‌گوید: عرضه عمومی ارز مجازی پترو که با پشتوانه منابع نفتی، گازی، الماس و طلای ونزوئلا عرضه می‌شود روز 5 نوامبر کلید می‌خورد.

 

به گفته مقامات ونزوئلایی ارز مجازی پترو ابزاری برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد این کشور و بهبود استقلال مالی در کنار چشم‌انداز ایجاد یک نظام مالی بین‌المللی متعادل‌تر و عادلانه‌تر با  آزادی بیشتر است.

 

چند ماه پس از آنکه دولت ونزوئلا از برنامه خود برای عرضه ارز جازی پترو خبر داد،  دولت آمریکا خرید و فروش هر گونه ارز مجازی منتشر شده از سوی ونزوئلا را ممنوع کرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.