بانک مسکن، پایدارترین بانک عضو شتاب

بانک مسکن به‌عنوان پایدارترین بانک در بین بانک‌ها و موسسات مالی عضو شتاب در خرداد، تیر و مرداد سال‌جاری از سوی بانک مرکزی معرفی شد.

عصر بانک؛ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعلام این مطلب به پایگاه خبری بانک مسکن، درخصوص پایداری بانک‌ها در حوزه سرویس‌دهی خدمات مبتنی‌بر کارت گفت: پایداری بانک‌ها به مفهوم ارائه خدمات 24*7 بدون وقفه و کیفیت بالا در حالت صادرکنندگی و پذیرندگی است. به این دلیل بانک مسکن به‌عنوان پایدارترین بانک در بین بانک‌ها و موسسات مالی عضو شتاب در خرداد، تیر و مرداد سال‌جاری از سوی بانک مرکزی معرفی شده است.

 

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی هر 24 ساعت به سه بازه کم‌باری، میان‌باری و پرباری تقسیم می‌شود و هر بانک موظف است در بازه‌های مورد بحث بیش از 5/ 98 درصد تراکنش‌ها را به‌صورت موفق پاسخ دهد. بر همین اساس، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، هر ماه تراکنش‌های موفق و ناموفق هر بانک را اعلام می‌کند. ملاک این ارزیابی تعداد تراکنش‌های ناموفقی است که مشتری در عدم موفقیت آنها دخیل نبوده و خطا به‌دلیل اشکال عملکرد بانک صادرکننده به‌وجود آمده است.

 

شیردل تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته به‌منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته از سرویس‌های آنلاین بانک، ایجاد سامانه جامع مانیتورینگ برای کنترل تراکنش‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع رخدادها و همچنین ارتقا و تجهیز زیرساخت مرکز داده اشاره کرد.

 

وی افزود: بانک مسکن برای حفظ و ارتقای این موفقیت با اقدام به تشدید کنترل، نظارت و پایش تراکنش‌ها و شناسایی نقاطی که سبب بروز اختلال یا مغایرت مالی می‌شود و همچنین تلاش در شناسایی به موقع مشکلات در کنار به روز نگه داشتن و پایش مداوم تجهیزات زیرساختی، سبب دستیابی به بالاترین کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در بین تمامی بانک‌ها و موسسات شبکه بانکی خواهد بود.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به محصولات و خدمات نوآورانه بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: بانک مسکن با ارائه سرویس آوا روی خودپرداز‌های خود برنده تندیس محصول برتراجتماعی در جشنواره دکتر نوربخش در بین تمامی بانک‌ها و موسسات شد.

 

شیردل ادامه داد: سرویس آوا خدمت جدیدی است که بانک مسکن انحصارا روی خودپردازهای خود ارائه کرده است که به‌واسطه آن تمامی پیام‌ها و از جمله مبالغ تراکنش‌ها برای مشتریان خوانده می‌شود؛ در نتیجه مشتریان روشندل یا کم‌سواد یا مشتریانی که به هر دلیل قادر به خواندن و درک صحیح صفحات و پیام‌های خودپرداز نیستند می‌توانند با آسودگی خاطر از دستگاه خودپرداز بانک مسکن استفاده کنند.وی افزود: سرویس مذکور در حال حاضر روی خودپردازهای منتخب نزدیک مراکز نابینایان نصب شده است و پس از اخذ بازخورد لازم، روی تمام خودپردازها نصب می‌شود که این مهم طی سه ماه سوم سال‌جاری صورت می‌پذیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.