پرداخت‌ موبایلی، دروازه شهرهای هوشمند

شهرهای هوشمند باعث تغییر نوع زندگی ما می‌شوند اما روندهای پرداخت در پس هر نوآوری هوشمند باید در ابتدا تکامل یابد تا با این دستاوردهای فنی همسو شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بر اساس پژوهش ABI، کشورها و شهرهایی ماند سنگاپور، دوبی و لندن در تلاش‌اند زیرساخت‌های به هم متصل را اجرا کنند و آخرین آنها را در حمل‌ونقل هوشمند و سامانه‌های انرژی بیازمایند تا به یکی از اولین شهرهای واقعاً هوشمند تبدیل شوند.

 

اما پیش از اینکه این کشورها قابلیت‌هایی مانند حمل‌ونقل خودران یا منابع انرژی خورشیدی خودکفا را معرفی کنند، باید مطمئن شوند که شهروندان آماده استفاده از اینترنت اشیا در زندگی روزمره خود هستند. پرداخت‌های موبایلی راهی مطلوب برای تسهیل استفاده شهروندان از فناوری شهر هوشمند و لازمه تداوم نوآوری است. شهرها با تبدیل یک گنجینه سنتی به یک اقتصاد بدون پول نقد، امکانات وسیع‌تر و سریع‌تری برای نوآوری‌های پیچیده شهرهای هوشمند فراهم می‌کنند. دولت‌هایی که پول نقد را از دور خارج می‌کنند، می‌توانند هزینه مدیریت پول نقد فیزیکی یا چک را پایین بیاورند که در پی آن هزینه تراکنش‌ها کاهش می‌یابد. البته این کار مستلزم تغییر جمعی ذهنیت‌ها و عادات است. در ادامه شرح داده شده که چگونه بسترهای پرداخت موبایلی آینده شهرهای هوشمند را رقم می‌زنند:

 

در اولویت قرار دادن تراکنش امن و کد شناسایی دیجیتال

پیش‌نیاز اداره شهر هوشمند تمام‌عیار با جلب اعتماد مشتریان به ارتباطات و تراکنش‌های خودکار آغاز می‌شود. بسیاری از مشتریان به‌واسطه ترس از هک شدن یا ترجیح دادن مدیریت پول فیزیکی (به‌جای دیجیتال)، در مورد به‌کارگیری بسترهای پرداخت موبایلی تردید دارند. بانک‌ها و توسعه‌دهندگان بسترهای موبایلی به‌طور مشابه می‌توانند با ارتقای امنیت یک سامانه شناسایی دیجیتال قوی، مشتریان را ترغیب به تراکنش‌های متقابل متصل بهم نمایند. اگر کاربران در مورد وجوه تراکنش‌ها، نقد کردن چک و برداشت پول بوسیله موبایل خود احساس امنیت کنند، احتمال اینکه از طرح‌های آینده شهرهای هوشمند استفاده کنند مانند امضای موبایلی اسناد یا منشی خودکار بانک، بسیار بیشتر است.

 

بهینه‌سازی آینده خدمات خرده‌فروشی و دولتی

خرده‌فروشان سنتی و آنلاین بسترهای موبایلی خود را برای تسهیل استفاده کاربران آماده می‌کنند تا برای تجربه‌ای شبیه آمازون آماده شوند. راهکارهای موبایلی اسکن کن و برو و تبلیغات مبتنی بر اپلیکیشن، فروشندگان را ترغیب می‌کند پرداخت موبایلی را بر پول نقد ترجیح دهند و این امر ذهنیت دیجیتال کاربر را برای خرید موبایلی پرورش می‌دهد. ازآنجایی‌که تراکنش‌های بدون پول نقد به هویت دیجیتال وابسته است، راه رؤیایی خرده‌فروشان این است که برنامه‌های وفاداری را اجرا و به چشم‌انداز بهتری از مشتریان دست یابند. به‌کارگیری پرداخت موبایلی در فضای خرد راه را برای تجربیات خرید پیشرفته‌تر و تبدیل آن به یک هنجار مانند سامانه‌های خودکار بدون صندوق‌دار یا خدمات بهینه تحویل خواروبار هموار می‌کند.

 

تغییر روش رفت‌وآمد

به گزارش عصربانک، پرداخت‌های موبایلی با تسریع روند دشوار خرید بلیت اتوبوس و مترو، روش رفت‌وآمد ما را تغییر می‌دهد. درواقع شرکت‌های حمل‌ونقل لندن مدتی با معرفی پرداخت‌های غیر تماسی در ایستگاه‌های خود مشتریان را از استفاده از کاغذ منع می‌کردند. قابلیت پرداخت موبایلی برای حمل‌ونقل عمومی نه‌تنها روند پرداخت کرایه را تسریع می‌کند، بلکه به توسعه‌دهندگان چشم‌انداز بهتری در مورد الگوهای رفت‌وآمد ارائه می‌دهد و اجرای قابلیت‌های نسل آتی مانند ابزارهای مدیریت ترافیک، سامانه‌های هشدار و مسیرهای رفت‌وآمد منطبق شده را برای شهرهای هوشمند آسان می‌کند. شهرهای هوشمند به سمت تغییر نوع زندگی ما حرکت می‌کنند اما روندهای پرداخت در پس هر نوآوری هوشمند باید در ابتدا تکامل یابد تا با این دستاوردهای فنی همسو شود. برنامه ریزان شهرهای هوشمند برای ایجاد مبنایی قوی و پس‌ازآن ترغیب در به‌کارگیری طرح‌های هوشمند جدید، باید اجرای یک بستر پرداخت موبایلی که تجربه‌ای یکپارچه برای شهروندان ایجاد می‌کند را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.