محدودیت‌های بانکی ایرانیان در کره جنوبی پیگیری می شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با اشاره به تشدید مشکل محدودیت‌های بانکی ایرانیان مقیم این کشور در دو هفته اخیر، امروز (سه شنبه) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد این موضوع در سطوح بالای دولتی و بانکی در سئول مطرح و پیگیری می شود.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، در این اطلاعیه آمده است: همچنین درخواست شده است که موضوع از طریق سفارت کره در تهران نیز پیگیری جدی گردد. 

 

این اطلاعیه، مشکلات بانکی پیش رو را ناشی از فضای مسموم سیاسی – بین المللی و تحریم های ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه کشور و ملت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و افزوده است: این سفارت خانه در مقاطع زمانی گذشته و همچنین در شرایط فعلی، مجدانه در تلاش بوده است تا با رایزنی با مقامات ذی ربط کره ای، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

سفارت ایران در کره جنوبی در این بیانیه ادامه داده است: متاسفانه مسئولین دولتی و بانکی کره به بهانه تحریم های آمریکا از ارائه هرگونه پاسخ مستدل و قانع کننده خودداری نموده و بررسی مجدد و حل و فصل موضوع را به آینده موکول می نمایند.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی آمده است: مناسب است دانشجویان نیز همچنان و همزمان، شکایت و نارضایتی خود را به مسئولین بانکی و دانشگاهی این کشور منعکس کنند چون مطمئنا انتقال این اعتراضات به مقامات بالاتر در ترغیب آن ها به لزوم یافتن راه حلی برای رفع این مشکل موثر خواهد بود.

در این بیانیه اظهار امیدواری شده است با اقدامات در دست پیگیری در سئول و تهران، شاهد حل این مسئله و رفع نگرانی بحق هموطنان عزیز باشیم. 

در پایان این بیانیه آمده است: سفارت ایران بنا به وظیفه ذاتی خود در صیانت و حمایت از حقوق ایرانیان و هموطنان عزیز مقیم کره، به تلاش ها و اقدامات خود تا حصول نتیجه عملی و مطلوب ادامه خواهد داد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.