روی آوردن باشگاه‌های فوتبال انگلیس به «بیت کوین»

بدنبال استفاده آزمایشی هفت باشگاه معتبر لیگ برتری انگلیس از بیت کوین (ارز دیجیتال) برای پرداخت دستمزد بازیکنان خود، روسای تمامی باشگاه های لیگ برتر جزیره بزودی از این روش استفاده خواهند کرد.

عصر بانک؛روزنامه دیلی تلگراف انگلیس روز سه شنبه نوشت: باشگاه های تاتنهام، لسترسیتی، نیوکاسل، ساوتهمپتون، کاردیف سیتی، برایتون و کریستال پالاس موافقت خود را برای استفاده از ارز دیجیتال اعلام کرده اند چرا که معتقدند بی شک این واحد پول نهایتا جایگزینی پوند استرلینگ در بازار میلیون پوندی نقل و انتقالات خواهد شد.

 

علاوه بر این، استفاده از این سیستم به باشگاه ها کمک می کند تا از ایجاد بازار سیاه بلیت و معاملات تقلبی جلوگیری شود.

ارز دیجیتال یا «بیت کوین» در سال 2008 میلادی تولد یافت؛ مبدع آن که با نام مستعار «ساتوشی ناکوموتو» معرفی می شود، با گذشت نزدیک به یک دهه از آغاز فعالیت این نوع ارزها هنوز ناشناخته مانده است.

مزیت این ارز این است که تابع قوانین و استانداردهای بانک مرکزی هیچ کشوری نیست؛ هر چند همچون ارزهای کاغذی با نوسان قیمتی همراه است.

به طور کلی ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه جهانی اینترنت بین اشخاص مبادله می شود و هیچ بانک یا دولتی بر آن نظارت نمی کند.

از آنجا که حساب ها شفاف و تراکنش ها قابل مشاهده و تایید دیگران است، امکان تقلب ندارد اما معامله گران ارز دیجیتال ناشناس باقی می مانند و همین مزیت سبب شده است بسیاری از دولت ها درصدد ممنوعیت آن برآیند.

 

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.