8 روش ارتقای تجربه مشتری با به‌روزرسانی خدمات عابربانک‌ها

اجازه ندهید عابربانک‌های قدیمی مشتریان شما را فراری دهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛مشتریان، ارزشمندترین دارایی شما هستند. ازاین‌رو هر کاری که سهم شما از بازار را حفظ و نیز پایگاه مشتریان را توسعه دهد، حیاتی است. امروزه مشتریان از عابربانک انتظارات بیشتری دارند ازاین‌رو باید مطمئن شوید که خدمات، تراکنش‌ها و دسترس‌پذیری مدنظر مشتریان را مهیا می‌نمایید. تجربه مثبت با عابربانک باعث سودآوری شما می‌شود. مشتریان شما را تأمین‌کننده مالی درجه اول خود می‌دانند. ازآنجایی‌که وفاداری در بازار رقابتی امروز کالایی سخت دست‌یافتنی است، ارتقای عابربانک به شما فرصت‌های بیشتری برای فروش می‌دهد و مشتریان میل بیشتری به خرید پیدا می‌کنند.

 

1. تراکنش در هر زمان و هر جا

مشتریان امروز انتظار دارند تراکنش‌های خود را در هر زمان و مکان بتوانند انجام دهند. توسعه و تکامل عابربانک در زمینه دریافت و پرداخت پول نقد و فناوری‌های دریافت چک موجب این تغییرات شده است. مشتریان مایل‌اند شما بیشتر و به روش‌های مرتبط‌تر و آسان‌تر درگیر آنها باشید. آنها به واسطه ظهور شبکه‌های اجتماعی به شخصی‌سازی و تعامل عادت کرده‌اند و انتظار دارند این تجربه شخصی شده در تمام کانال‌ها به ویژه در عابربانک که عنصر اصلی استراتژی بانکداری چند کاناله است محقق شود.

 

2. زمان اهمیت دارد

صرفه‌جویی در زمان، تجربه کار با عابر بانک را به‌شدت ارتقا می‌دهد. مشتریان خواهان حق انتخاب و درعین‌حال سهولت هستند. تراکنش‌های سریع‌تر موجب می‌شود مشتریان به اموری بپردازند که در زندگی برایشان اهمیت دارد.

 

3. ارتقای تجربه موجب بهبود رابطه می‌شود

مهاجرت تراکنش‌ها و خدمات از تحویلدار به فناوری‌های هوشمند برای مشتریان در نقطه عابربانک تجربه نهایی را خلق می‌کند. بر این اساس تراکنش‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود و تحویلداران از دست تراکنش‌های زمان‌بر و خُرد رها می‌شوند و زمان بیشتری را به تعامل و ارتباط با مشتریان می‌گذرانند و رابطه مدنظر بانک ارتقا می‌یابد.

4. شخصی‌سازی

تعامل یک‌به‌یک نه‌تنها تجربه مشتری در عابربانک را به شکل چشمگیری بهبود می‌بخشد، بلکه دیدگاه او را نیز نسبت به برند شما تغییر می‌دهد. شما با آگاهی از نیازهایشان به آنها حس ارزشمند بودن می‌دهید. شخصی‌سازی برداشت مشتری را تغییر می‌دهد. در سطحی انفرادی درگیر مشتریان خود باشید تا بتوانید آنها را بهتر بشناسید. این به شما کمک می‌کند دریابید به چه تراکنش‌هایی و چه زمانی‌هایی نیاز دارند. درک اولویت‌های آنها زمان تراکنش را کاهش می‌دهد.

 

 

5. پیام درست در زمان درست

پیام هدفمند در زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری مایل به شنیدن و پاسخ دادن است. زمانی که رابطه با مشتری به سطحی انفرادی رسیده باشد، رابطه ارتقا می‌یابد. بازاریابی از طریق عابربانک گفتگویی دوسویه است که مشتری می‌تواند در لحظه پاسخ دهند و درنتیجه با افزایش سهولت کار، وفاداری او افزایش می‌یابد. پیام‌های شخصی به ایجاد ارتباط با مشتری و جذب و تبدیل چشم‌اندازهای جدید کمک می‌کند.

6. ارتقای مستمر کاربری

اگر برای مشتری یک روند تراکنش سهل ایجاد کنید، تجربه عابربانک ارتقا می‌یابد زیرا سادگی با رضایت همراه است. یک رابط کاربری ساده به مشتریان در تمام مراحل کمک می‌کند و دسترسی را در تمام مدل‌ها و در تمام نقاط به صورت مستمر برای او افزایش می‌دهد.

 

7. سیستم‌عامل جدید و مزایای جدید

ازآنجایی‌که سخت‌افزارها و فناوری‌ها برای رفع انتظارات مشتریان تکامل‌یافته‌اند، نرم‌افزارها نیز همین مسیر را پیموده‌اند. مشتریان روی کامپیوترهای خانگی خود ویندوز 7 و 10 را تجربه کرده‌اند و ازاین‌رو با مزایای این سیستم‌عامل‌ها خو گرفته‌اند. حال آنها انتظار دارند همین تجربه را هنگام کار با عابربانک داشته باشند و خواهان به‌روزترین و هوشمندترین تجربه ممکن هستند.

8. پیش از رقبا به‌روز شوید

با توسعه کسب‌وکار ایجاد خلق بهترین تجربه در شبکه عابربانک نقشی حیاتی دارد. تجربه مشتری عامل متمایزکننده بانکداری خُرد است و ازاین‌رو با جایگزین کردن یا به‌روزرسانی عابربانک‌های خود، قبل از رقبا این گام بزرگ را بردارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.