با هوش مصنوعی دوستانتان را در شبکه‌های اجتماعی بیابید

فناوری جدید تشخیص چهره با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر است حساب کاربری افراد را در شبکه اجتماعی مختلفی که در آن عضویت دارند، بیابد.

عصر بانک؛ به نقل از وب سایت هکرنیوز، محققان فعال در موسسه تحقیقاتی Trustwave به تازگی از یک روش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداری کرده‌اند تا بتواند با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره هوشمند، افراد را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیدا کند.

 

از آنجایی که هوش مصنوعی و فناوری هوشمند تشخیص چهره این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، حالا محققان و پژوهشگران فعال در این حوزه با تولید یک ابزار جدید هوشمند موفق شده‌اند با شناسایی چهره افراد آنها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و فیس بوک پیدا کنند.

 

این برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند حساب کاربری دوستان و آشنایان خود را پیدا کنند و یا یکی از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی که مدتها پیش در آن عضو بوده اند را فراموش کرده اند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

 

یکی از محققان فعال در این موسسه در این خصوص می‌گوید : البته از آنجایی که هنوز فناوری هوش مصنوعی به حد بالایی از تکامل دست پیدا نکرده است، نمی‌توان گفت هیچ اشتباهی در زمینه شناسایی چهره و تطابق آنها با حساب های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی رخ نخواهد داد و ممکن است در این روند، کاربران را با حساب های کاربری و تصاویر مشابه به اشتباه بگیرد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.