شرکت‌هایی که بیشتر از یک کشور پول دارند!

درآمد سالانه برخی از شرکت‌های بزرگ از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای جهان بزرگ‌تر است.

عصر بانک؛به گزارش از آر تی، برخی از این شرکت ها عبارت اند از:

 

1-والمارت: یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای جهان که درآمد عملیاتی آن در سال 2017 معادل 486 میلیارد دلار بوده است. این درآمد از اقتصاد ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو یعنی بلژیک با 468 میلیارد دلار بیشتر است. اگر والمارت یک کشور بود بیست و چهارمین اقتصاد جهان به شمار می‌رفت.

 

2-فولکس واگن: درآمد این خودروساز مشهور آلمانی از تولید ناخالص داخلی شیلی بیشتر است. با وجود شایعه رسوایی خودروهای دیزلی، این خودروساز سال گذشته 276 میلیارد دلار درآمد داشت که بیشتر از کل اقتصاد شیلی با 250میلیارد دلار ارزش است. فولکس واگن در صورت فرض شدن به عنوان یک کشور، چهل و دومین اقتصاد بزرگ دنیا بود.

 

3-اپل: غول بزرگ تکنولوژی آمریکا با درآمد 229 میلیارد دلاری خود می‌توانست در صورت کشور بودن در رده چهل و هفتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار گیرد. برای مقایسه بهتر است بدانید تولید ناخالص داخلی پرتغال در سال 2016 حدود 205 میلیارد دلار بوده است.

 

4-آمازون: این شرکت آمریکایی که به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین شرکت جهان است، سال گذشته 117 میلیارد دلار سود کسب کرد که از اقتصاد کویت به ارزش 111 میلیارد دلار بیشتر است.

 

5-آلفابت: یکی از زیرمجموعه های اصلی شرکت گوگل که سال گذشته با 111 میلیارد دلار سودآوری از اقتصاد پرتوریکو بیشتر درآمد کسب کرد. این شرکت می توانست در صورت کشور بودن، پنجاه و نهمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار رود.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.