بهترین صندلی هواپیما کدام است؟

در هنگام سفر کردن با هواپیما همیشه موضوعات مختلفی به ذهنمان خطور می‌کند. از خرید بلیط هواپیما تا شرایطی که در سفر و داخل هواپیما با آن مواجه می‌شویم. برای یک مسافرت حساب شده باید از همان ابتدا همه انتخاب‌هایمان هوشمندانه و با تصمیم‌گیری درست انجام شود.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایرپلین تیکت، وقتی اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنیم مهم‌ترین موضوع پیش رویمان، خرید بلیط از سامانه‌ای مطمئن و کامل است که در مورد این موضوع ما AirplaneTicket.ir را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سامانه‌ای مورد اطمینان و کامل در زمینه گردشگری که در آن به راحتی می‌توانید لیست کاملی از تمامی ایرلاین‌ها و پروازهای داخلی و خارجی موجود در کشور را مشاهده کنید و با خیالی آسوده از ضمانت ارزان‌ترین قیمت پروازهای سیستمی و ضمانت کنسلی پرواز بهره‌مند شوید.

 

همچنین با مشخص کردن نوع کلاس پروازی و مدل هواپیما می‌توانید پروازی با شرایط مورد علاقه‌تان را رزرو کنید.  به این طریق مرحله خرید بلیط هواپیما را به آسانی پشت سر می‌گذارید و وارد مرحله بعدی یعنی سفر با هواپیما می‌شوید. در این مورد شاید برایتان جالب باشد که درباره مهم‌ترین مکانی که در سفر با هواپیما با آن سر و کار دارید، بیشتر بدانید. صندلی‌های هواپیما که در طول سفر چند ساعت را روی آن سپری می‌کنید. اما برای اینکه بدانیم واقعا کدام صندلی بهتر است باید این موضوع را اینگونه بررسی کنیم که ما چه نیازی داریم و چگونه حس بهتری را در هواپیما تجربه خواهیم کرد.

 

افراد زیادی تمایل دارند تا بدانند از نظر علمی کدام صندلی هواپیما بهتر است. اما برای این سوال پاسخ مشخصی وجود ندارد. به عنوان مثال بسیاری از ایرلاین‌ها مدعی هستند که صندلی‌های نزدیک به دم هواپیما بهترند و برخی افراد نیز دوست دارند در طول سفر در کنار پنجره بنشینند و به منظره بیرون نگاه کنند. درواقع هر کدام از این صندلی‌های در هواپیما می‌تواند مزایای خودش را داشته باشد. اما همیشه انتخاب صندلی به همین دو مورد ختم نمی‌شود. بسیاری از افراد دوست دارند در جایی بنشینند که موقع خروج زودتر از بقیه از هواپیما خارج شوند، عده‌ای مکانی آرام‌تر را بهترین جا می‌دانند و برخی دیگر نیز به فضای بیشتر اهمیت می‌دهند. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که با توجه به نیاز و علاقه‌ای که دارید، کدام صندلی هواپیما برایتان مناسب تر است.

 

فضای پا

 

بهترین مکان: ردیف کنار در خروجی پشت

 

چرا؟

 

در این بخش از هواپیما علاوه بر امکان خروج اضطراری راحت‌تر، مکان آزادتری برای تکان دادن پاها به سمت راه رو وجود دارد اما باید بدانید که تمام ردیف‌های مقابل خروجی هواپیما شرایط یکسانی ندارند، برای مثال در ردیف‌های درب خروجی جلو به دلیل اینکه فردی درست در پشت شما نشسته، ممکن است در خم کردن صندلی با مشکل مواجه شوید.

 

 زنده ماندن!

 

بهترین مکان: صندلی‌های نزدیک به دم هواپیما

 

چرا؟

 

شاید برای افرادی که تا حدی از پرواز ترس دارند و دائم به این موضوع فکر می‌کنند، مهم باشد که در مواقع بروز حادثه، صندلی‌های ردیف آخر و نزدیک به دم هواپیما شانس شما برای زنده ماندن را افزایش می دهد و اگر هواپیما سقوط کرد، ردیف‌های اول بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

 

خوابی راحت!

 

بهترین مکان: صندلی‌های کنار پنجره سمت چپ و نزدیک به وسط هواپیما.

 

چرا؟

 

طبق گزارش افرادی که زیاد با هواپیما پرواز می‌کنند، صندلی‌های کنار پنجره در مرکز هواپیما و سمت چپ، محل مناسب‌تری برای استراحت کردن است. به طوری که امکان تکیه دادن سر به کنار هواپیما راحت‌تر بوده و استفاده از بالشت‌های گردنی نیز در این مکان ساده‌تر صورت می‌گیرد. به علاوه در این قسمت از هواپیما دسترسی بیشتری به تنظیم نور وجود دارد و همچنین به دلیل دور بودن از دستشویی، رفت و آمد کمتری در این مکان صورت می‌گیرد.

 

 

 استفاده سریع از خدمات پرواز

 

بهترین مکان: صندلی جلو نزدیک کابین

 

چرا؟ اگر می‌خواهید زود تر از بقیه مسافران پذیرایی شوید و غذا و نوشیدنی دریافت کنید، باید بدانید که صندلی‌های قسمت جلو و نزدیک به کابین هواپیما مکان مناسب‌تری برای شما هستند.

 

پروازی با حداقل تکان!

 

بهترین مکان: صندلی‌های کنار بال هواپیما

 

چرا؟

 

شاید خیلی از ما با تکان‌های هواپیما دچار اضطراب و استرس شویم اما نشستم در صندلی‌های کنار بال هواپیما منجر می‌شود تا کمتر این تکان‌ها را حس کنیم و این موضوع به این علت اتفاق می‌افتد که مرکز هواپیما تعادل بیشتری دارد و کمتر به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند بنابراین با نشستن در این مکان‌ها می‌توانید در آرامش بیشتری  سفر کنید.

 

 

سکوت!!!

 

بهترین مکان: صندلی‌های جلویی مخصوصا طرف راهرو

 

چرا؟

 

در قسمت‌های جلوی هواپیما صدای موتور کمتر شنیده می‌شود. به علاوه صندلی‌های کنار پنجره معمولا سر و صدای بیشتری دارند پس بهترین گزینه برای شما انتخاب صندلی‌های ردیف جلو و قسمت راهروی هواپیما است.

 

گرم ماندن

 

بهترین مکان: هر جایی به‌جز صندلی کنار در خروجی

 

چرا؟

 

اگر سرمایی هستید و یا به محیط‌های گرم علاقه بیشتری دارید سعی کنید در هواپیما در قسمت‌هایی دور از کنار در خروجی و پنجره بنشینید. معمولا دو ردیف دور تر از درب‌های خروجی و همچنین پنجره‌های طرف راهرو هوای گرم‌تری دارند.

 

خروج سریع

 

بهترین مکان: صندلی‌های جلویی سمت چپ

 

چرا؟

 

همه ما می‌دانیم که درب‌های در قسمت جلوی هواپیما هستند و کسانی که در این قسمت می‌نشینند مسلما می‌توانند زودتر پیاده شوند. اما شاید این موضوع را ندانید که درب‌های خروج در سمت چپ هواپیما قرار دارند پس برای اینکه زودتر از هواپیما پیاده شوید باید در ردیف‌های جلویی سمت چپ هواپیما بنشینید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.