افزایش وثیقه متهم اصلی ثامن‌الحجج از 100 به 4000میلیارد تومان

در جریان رسیدگی به پرونده متهم ردیف اول تعاونی منحل شده ثامن الحجج، قرار بر این شده که قرار تامین وثیقه وی به 4000 میلیارد تومان افزایش یابد؛ اما جدیدترین خبرها حاکی از آن است که وی به دلیل عدم توانایی تامین این قرار بازداشت شده است.

عصر بانک؛ در حالی این روزها دادگاه رسیدگی به تخلفات متهمان تعاونی غیرمجاز ثامن الحجج در حال بررسی بوده و پرونده متهم ردیف اول آن «الف – م» در جریان رسیدگی قرار دارد که آخرین اخبار دریافتی از این حکایت دارد که قرار تشدید تامین کیفری وثیقه این مدیر ثامن‌الحجج تشدید شده و به 4000 میلیارد تومان افزایش و به او ابلاغ شده است؛ این در حالی است که وثیقه قبلی وی حدود 100 میلیارد تومان تعیین شده بود. دلیل تعیین رقم 4000 میلیارد تومان به کسری بیش از 3900 میلیارد تومانی تعاونی ثامن‌الحجج مربوط می شود.

 

دلیل تشدید وثیقه متهم پرونده ثامن الحجج ظاهرا در راستای تضمین حقوق سپرده‌گذاران برای جبران ضرر و زیان و دسترسی به متهم و حضور به موقع وی در جلسات رسیدگی بوده است. جرم او اخلال در نظام اقتصادی کشور به نحو عمده بدون قصد براندازی نظام اعلام شده است.

 

این در حالی است که اخیرا خبرهایی در مورد فرار متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج منتشر شد که در این باره محسنی اژه‌ای – سخنگوی دستگاه قضایی – اعلام کرد که وی از ابتدا هم حضور نداشته و فراری بوده است؛ به طوری که در دادگاه حاضر نشده و مشخص نیست که در ایران حضور دارد یا در خارج از کشور است.

 

ثامن‌الحجج یکی از بزرگترین تعاونی‌های غیرمجاز فعال در بازار غیرمتشکل پولی بود که در دوران فعالیت خود 12 هزار و 300 میلیارد تومان سپرده از مردم جمع‌آوری کرد و درادامه با توجه به تخلفات صورت گرفته در آن و همچنین فروپاشی ساختار مدیریتی و مالی تعاونی کاملا منحل شد.تعهدات این تعاونی در ادامه با تصمیم‌گیری بانک مرکزی به بانک پارسیان واگذار شد و این بانک کانالی بود برای انجام تعهدات ثامن‌الحجج.

 

تاکنون بارها گزارش‌هایی از تخلفات سنگین انجام شده در این تعاونی منتشر شد و پرونده آن همچنان در دادگاه در جریان است.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.